مخابرات در ارتباط متقابل با اپراتور دوم سود نمی کند

صابر فیضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تایید  این مطلب که هزینه تمام شده هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه حدود ۵۰۰ ریال برآورد شده که مخابرات  براساس پروانه  خود ۳۳۴ ریال نیز باید بابت ارتباط متقابل خود با اپراتور دوم  پرداخت کند که در مجموع ۸۳۴تومان خواهد بود.وی با بیان …

صابر فیضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تایید  این مطلب که هزینه تمام شده هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه حدود ۵۰۰ ریال برآورد شده که مخابرات  براساس پروانه  خود ۳۳۴ ریال نیز باید بابت ارتباط متقابل خود با اپراتور دوم  پرداخت کند که در مجموع ۸۳۴تومان خواهد بود.
وی با بیان اینکه تعرفه مکالمه درداخل شبکه اپراتور اول  ۶۲۵ ریال است، اظهار داشت: به رغم این میزان تفاوت تعرفه مکالمه ، شرکت مخابرات در ارتباط با اپراتور ایرانی خارجی ام. تی. ان. ایرانسل نه متضرر می شود و نه سود می کند.
وی گفت: در صورتیکه این میزان تعرفه  براساس ترافیک شبکه مورد ارزیابی قرار گیرد، اگر این ترافیک متعادل باشد هیچ مشکلی در این زمینه پیش نخواهد آمد.
چندی پیش وفا غفاریان رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اعلام کرده بود  در حال حاضر حاشیه سود شرکت مخابرات از محل این ارتباط منفی بوده و این شرکت ۴/۹ درصد ضرر کرده است؛  مبلغی که  اپراتور دوم به مخابرات و متقابلا مخابرات به این اپراتوربابت اینترکانکشن می‌پردازد، دقیقه‌ای ۳۳۴ ریال است که اگر فقط به مبلغ پرداخت شده توجه کنیم مخابرات متضرر می‌شود.
این درحالیست که معاون فنی اپراتور ایرانی خارجی ام .تی. ان- ایرانسل، از وصول درآمد ۲۸۰۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران از محل اتصال متقابل (اینترکانکشن) با شبکه اپراتوردوم خبر داده بود.
۱۱۷/۱۱/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا