تحریم های سیاسی اینترنت را مختل کرده است

صادق سلیمانی کارشناس آی تی در گفت وگو با خبرنگار سازمان  خبری موبنا با اشاره به مشکلات   اینترنت  طی روزهای اخیر گفت:  این اختلالات نمی تواند از آسیب دیدگی کابل مخابراتی زیردریایی SWM4  باشد چراکه این کابل بین المللی است و  در صورت آسیب  دیدگی ،باید اینترنت بسیاری از کشورها ی مشترک با این کابل …

صادق سلیمانی کارشناس آی تی در گفت وگو با خبرنگار سازمان  خبری موبنا با اشاره به مشکلات   اینترنت  طی روزهای اخیر گفت:  این اختلالات نمی تواند از آسیب دیدگی کابل مخابراتی زیردریایی SWM4  باشد چراکه این کابل بین المللی است و  در صورت آسیب  دیدگی ،باید اینترنت بسیاری از کشورها ی مشترک با این کابل قطع شود که این موضوع  غیر ممکن است.
وی با بیان اینکه پل ارتباطی اینترنت ایران یا همان فیبر نوری ازدو کشور امارات و آذربایجان است، اظهارداشت: در حال حاضر پهنای باندی که از آذربایجان به ایران می آید دچار مشکل شده وعلت آن مسدود شدن پهنای باند ایران از سوی آذربایجان  به دلیل تحریم های سیاسی و اقتصادی است.
به گفته وی کشورآذربایجان روتینگ  یا همان پل ارتباطی ایران برای دریافت پهنای باند اینترنت است که در حال حاضر به دلیل تحریم هایی که علیه ایران شده  این پهنای باند مسدود شده است و به نظر می رسد تا حل این مشکل سیاسی ،کاربران باید اختلالات اینترنت را تحمل کنند .
در همین خصوص و به منظور بررسی این  ادعای تماس های پی در پی از سوی نگارنده با شرکت زیر ساخت و ارتباطات برقرار شد که متاسفانه کسی از مسوولان شرکت زیر ساخت پاسخگو نبودند.
گفتنی است روز چهارشنبه حسن کریمی ـ مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت از رفع اختلالات اینترنتی در کشور خبر داده بود اما همچنان کاربران اینترنت با اختلال مواجه هستند.
۱۸۲/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا