تحریم نهاد حاکمیتی فضای مجازی همچنان باقیست

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، شورای عالی فضای مجازی اسفند ماه سال ۹۰ با حکم مقام معظم رهبری تشکیل و اولین جلسه آن با حضور سران قوا و اعضای حقیقی و حقوقی نیز در همان ماه برگزار شد اما مدتی نگذشت که بی‌نظمی‌هایی در روند برگزاری جلساتی که می‌بایست طبق قانون …

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، شورای عالی فضای مجازی اسفند ماه سال ۹۰ با حکم مقام معظم رهبری تشکیل و اولین جلسه آن با حضور سران قوا و اعضای حقیقی و حقوقی نیز در همان ماه برگزار شد اما مدتی نگذشت که بی‌نظمی‌هایی در روند برگزاری جلساتی که می‌بایست طبق قانون هر دو هفته یک بار با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد، پدیدار شد.

بی‌نظمی‌ها تنها مربوط به دولت دهم نبود و اکنون شعاع این دایره که بیشتر به تحریم‌ می‌ماند در دولت یازدهم بیشتر و رکورد سابق شکسته شده است؛ به گونه‌ای که آخرین جلسه این شورا دهم اسفند ماه ۹۳ برگزار شد و اکنون در آستانه تأخیر پنج ماهگی قرار دارد.

جلسه بیست و یکم این شورا که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، تأخیری دو ماه و نیمه را به دنبال داشت و پیش از آن در آبان ماه ۹۳ نیز شاهد تشکیل جلسات با تأخیر پنج ماهه بودیم؛ در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی جلسه در خصوص «راهکارهای توسعه صادرات نرم‌افزار» و «طرح جامع توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن» تصمیم‌گیری شد.

علی‌رغم اینکه مرور وقفه‌های ایجاد شده در برگزاری جلسات این شورا که به فرمان مقام معظم رهبری به عنوان نهادی حاکمیتی تشکیل شد، موضوع جدیدی نیست اما نمودی از بی‌برنامگی‌‌های متولیان راهبری این شورا در سطح ریاست جمهوری به عنوان رئیس و حتی دبیرخانه این شوراست.

گفته می‌شود درخواست‌های بسیاری برای برگزاری جلسات این شورا به نهاد ریاست جمهوری ارائه شده تا بر مبنای آن دستور کار جلسات بعدی مشخص گردد اما ظاهرا عزمی برای احیای این شورا وجود ندارد و همگی گرفتار رخوت شده‌اند.

امید می‌رود بعد از مذاکرات سیاسی ایران با سران جامعه جهانی جهت لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، نگاهی به تحریم‌های داخلی نیز شده و مسئولان عزم خود را جهت رفع آنها جزم کنند.

شورای عالی فضای مجازی نهادی حاکمیتی است که به‌منظور گسترش فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی به‌ویژه شبکه‌ جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه‌جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم، با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا