دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی تحریم شد

دبیر شورای عالی فضای مجازی امروز از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل اعمال سانسور و نقض حقوق بشر تحریم شد.

موبنا – وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای افراد جدیدی را در لیست تحریم خود قرار داده که در این بین نام محمد‌امین آقا میری دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی نیز دیده می‌شود.

دلیل این تحریم آنچه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده نقض حقوق بشر، سرکوب اعتراض‌ها و اعمال سانسور در اینترنت است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بهار سال ۱۳۹۷ نیز دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی یعنی ابوالحسن فیروزآبادی را در لیست تحریم خود قرار داد.

مهر ماه نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا لیست دیگری از افراد تحت تحریم این کشور را اعلام کرد که نام عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در میان آنها دیده می‌شد. در آن زمان دلیل اصلی این تصمیم قطع دسترسی به اینترنت توسط وزیر ارتباطات اعلام شده بود.

این اولین بار نیست که مقامات فعال در حوزه فناوری اطلاعات به دلیل مسائل مربوط به محدودیت‌های اینترنتی مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرند.

پیش از این نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اول آذر سال ۱۳۹۸ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم را به دلیل قطع اینترنت در آبان همان سال در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

در هفت ماه گذشته محدودیت‌های شدیدی روی اینترنت کشور اعمال شده و از طرفی شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد نظیر اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر شده‌اند. در کنار مردم عادی که به دلیل این قطعی از دسترسی آزاد به اینترنت به‌عنوان حق شهروندی محروم شده‌اند، در این مدت بسیاری از کسب‌وکارها از جمله کسب‌وکارهای خرد نیز متحمل ضررهای فراوانی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا