سیر نزولی رشد بخش خصوصی در شبکه ارتباطات سیار کشور

هوشنگ همتی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه شرکت ارتباطات سیار باید میزان بهره وری از منابع را به شکل بهینه ارتقاء دهد، اظهار داشت: ارتقای سرویس های موردنیاز مشترکان می تواند در این وهله موثر واقع شود.وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر شبکه تلفن همراه به …

هوشنگ همتی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه شرکت ارتباطات سیار باید میزان بهره وری از منابع را به شکل بهینه ارتقاء دهد، اظهار داشت: ارتقای سرویس های موردنیاز مشترکان می تواند در این وهله موثر واقع شود.
وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر شبکه تلفن همراه به شکل گسترده ای از نظر تعداد منابع و مشترک رشد داشته است، افزود: در زمان حاضر این شبکه با کمبود منابع مواجه نیست. اما مشکلات بسیاری در بحث بهره وری دارد. شبکه فعلی تلفن همراه کشور با منابع تخصصی محدودی روبرو است و نسبت به حجم زیاد این شبکه، دارای کارشناسان تخصصی بسیار کمی است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم استفاده از توان بخش خصوصی در پروژه های ملی ، بخش دولتی آنچنان که باید نمی تواند از منابع موجود بهره کامل ببرد و به نوعی اثربخشی بسیاری از پروژه ها با مشکلات متعدد روبرو است. مسوولان شرکت ارتباطات سیار باید برای حل معضلات این شبکه بخش خصوصی را به کار گیرند. همراه اول باید به بخش مدیریتی روی بیاورد و بخش اجرایی را به عهده بخش خصوصی بگذارد.
وی با بیان اینکه شبکه ارتباطات سیار در استان های کشور در دست شرکت های مخابرات استانی قرار دارد و مدیریت این شبکه یکپارچه نیست، افزود: نسبت به منابعی که در شبکه ارتباطات سیار خرج می شود، بهره وری صورت نمی گیرد. چرا که لایه های اجرایی در دست مدیریت دولتی است. در شبکه ارتباطات سیار کشور با سیر نزولی رشد بخش خصوصی مواجه هستیم. تجربه GC ها، یکی از تجربه های ارزنده شبکه سیار کشور بود که متاسفانه تداوم نیافت و سیاست رشد بخش خصوصی آنچنان که باید ترغیب نشد.
وی پیشنهاد کرد بهینه سازی شبکه ارتباطات سیار در قالب چندین منطقه به شرکت های فعال بخش خصوصی سپرده شود. این شرکت ها حاضر هستند از محل افزایش درآمدهای شرکت ارتباطات سیار، توسعه و بهینه سازی این شبکه را انجام دهند.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا