با ارائه گارانتی از کاهش فروش ناشی از تحریم جلوگیری کردیم

نشست شرکت ماشین‌های اداری جهان گستر تهران جهت بررسی مشکلات فروش و خدمات پس از فروش محصولات HP و ارائه راهکاری مناسب از سوی طرفین با حضور محمد فرجی مدیر بازرگانی، رضا معدنی مدیر فروش، و خلیقی ریاست اتحادیه و هاشمی معاونت نظام صنفی دراستان خراسان برگزار شد.به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست …

نشست شرکت ماشین‌های اداری جهان گستر تهران جهت بررسی مشکلات فروش و خدمات پس از فروش محصولات HP و ارائه راهکاری مناسب از سوی طرفین با حضور محمد فرجی مدیر بازرگانی، رضا معدنی مدیر فروش، و خلیقی ریاست اتحادیه و هاشمی معاونت نظام صنفی دراستان خراسان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست محمد فرجی مدیر بازرگانی شرکت ضمن تشریح تاریخچه‌ای از شرکت اظهارداشت: شرکت ماشین‌های اداری جهان گستر تهران فعالیت خود را از سال ۷۱ شروع کرده و از سال ۷۲ به صورت انحصاری وارد بازار شد، شرکت‌های متعددی در ایران در خصوص ارائه محصولات اچ.پی از جمله شرکت‌های هپتن، هپتک و زریوار فعالیت داشتند که بعد از مدت کوتاهی به فعالیت خود در این زمینه پایان دادند.
وی افزود: هدف شرکت پایداری در ارائه محصولات اچ پی (HP)، ماندگاری در بازار فروش و خدمات پس از فروش این محصولات بوده که این امر موجب دوام و استمرار مجموعه ماشین‌های اداری جهان گستردر این زمینه شده است.
فرجی ادامه داد: بعداز توزیع محصولات اچ. پی در بازار تهران، توزیع محصولات در شهرستان‌ها نیز به صورت مستقیم، بخشی از برنامه‌های بلندمدت این مجموعه به شمار می‌رود که با ایجاد انبار و مرکز خدمات پس از فروش به این امر دست پیدا کردیم، همچنین که در ۶ ماه گذشته به علت تحریم فروش این محصول در ایران در بازار تهران و سایر شهرستان‌ها شاهد افت فروش چشمگیری در این زمینه بودیم که این مشکل با ایجاد مراکز گارانتی درتهران و شهرستان‌ها تا حدودی مرتفع شد.
وی درادامه سخنان خود با اشاره به بحث گارانتی محصولات گفت: شرکت جهان گستر تهران به صورت عمده قطعات مختلف دستگاه‌های ماشین‌های اداری را به ایران وارد کرده و در صورت نیاز و کمبود قطعه از دستگاه‌های موجود به عنوان دستگاه پشتیبان استفاده کرده تا متقاضیان با مشکلات فعلی که در بازار تهران ونقاط مختلف با آن روبرو می‌شوند ، مواجه نشوند.
مدیر بازرگانی شرکت HP خاطرنشان کرد: امروزه به علت عرضه کارتریج‌های غیراصل و تقلبی در بازار و ارائه آن با قیمت‌های پایین‌تر به متقاضی، این شرکت با هدف فروش کارتریج‌های اصل موجود در بازار با نصب برچسب برروی کارتریج‌های وارداتی خود که اصل بوده سعی کرده تا حدودی بازار مواد مصرفی را کنترل کند.
براساس این گزارش مدیر بازرگانی شرکت HP در جلسه پرسش و پاسخ، به علل افزایش قیمت قیمت دستگاهها در کشور اشاره کرد و افزود: علت افزایش قیمت‌ها به خصوص مدل‌های HP 1005 , 1006 این بوده که خط تولید این دستگاه‌ها در اختیار کانن بوده و به علت مشکلات حاکم مابین شرکت اچ. پی به عنوان شرکت مادر و شرکت کانن به عنوان شرکت تولید کننده ، شرکت اچ .پی تصمیم به راه‌اندازی خط تولید مستقیم کرده که همین امر باعث کاهش این دستگاه‌ها در بازار نسبت به تقاضای آن شده که به موجب این امر با روند افزایشی قیمت این سری از مدل های اچ. پی روبرو گشته‌ایم .
در ادامه معدنی مدیر فروش ماشین های اداری جهان گستر تهران در مورد آمار واردات و فروش شرکت توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: ماشین‌های اداری به گونه‌ای کاملا تخصصی در زمینه واردات پرینتر، اسکنر، پلاتر و مواد مصرفی فعالیت دارد، واردات برخی از دستگاه‌های سنگین به صورت انحصاری در اختیار شرکت ماشین‌های اداری جهان گستر است که با سیستماتیک کردن بخش فروش ودادن پلان‌های مختلف در این قسمت نمودار شرکت روندی صعودی را طی کرده است . از جمله این موارد می‌توان به تقسیم‌بندی و تفکیک واحد فروش مجموعه به سه بخش تهران ، شهرستان ، دولتی و مصرف کننده اشاره کرد که با تفکیک کارشناسان فروش در هر قسمت با افزایش بهره‌وری فروش مواجه بوده‌ایم.
وی افزود: یکی دیگر از موارد انجام شده ایجاد انبار در شهرستان‌های شیراز، اصفهان ، مشهد ورشت بوده که این امر هم موجب حذف واسطه‌ها و هم موجب کاهش هزینه‌های ارسالی اجناس به این مراکز و شهرستان‌های اطراف می‌شود .
در ادامه این مراسم، احسان نکومنش مدیر فروش نوت بوک در این مجموعه ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با فروش و واردات این محصول اضهارداشت: تا چندسال آینده دردنیا نوت بوک جایگزین PC های موجود در بازار شده، برهمین اساس یکی دیگر از اهداف شرکت ماشین‌های اداری جهان گستر فروش و ارائه خدمات پس از فروش نوت‌بوک‌های اچ.پی در ایران است که طی دو سال اخیر نوت‌بوک‌های(HP) جزء پرفروش‌ترین نوت‌بوک ها در بازارهای جهانی و میزان خرابی آن نیم درصد بوده است که این میزان در نوت بوک‌های DELL وSONY بالاتراست.
وی ادامه داد: هم‌اکنون نزدیک به ۴۰ مدل نوت بوک‌های اچ. پی در سبد کالایی شرکت جهان گستر موجود است که این نوت‌بوک‌ها هرسه ماه یکبار تغییر سیستم پیدا کرده و مدل‌های جدید جایگزین مدل‌های قبلی می‌شود، درحال‌حاضر نوت‌بوک‌های اچ.پی به دو صورت در بازار عرضه می‌شود، مدل معمولی و مدل ریفرکه قیمت مدل ریفر پایین‌تر از قیمت نوت‌بوک‌های معمولی است.
به گزارش ایلنا، آرش ضرابی مدیر بخش خدمات پس از فروش در مورد گارانتی این شرکت افزود: شرکت توانسته دو بخش گارانتی و فنی خود را گسترش دهد، بخش گارانتی در شرکت به ۷ قسمت تقسیم می‌شود، فروش قطعات، بخش فنی و تعمیرات، فنی و تعمیرات نوت‌بوک، بخش الکترونیک، آموزش، بخش سرویس و نگهداری در تهران و شبکه که در واقع بخش جدیدی است که در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.و همچنین کنترل سریال گارانتی توسط موبایل از اقدامات جدید شرکت است به نوعی که مصرف کننده برای مطلع شدن از زمان پایان گارانتی شماره سریال گارانتی خود را به شماره ۱۰۰۰۸۴۵۶ ارسال و بعد از ۲۴ ساعت از زمان گارانتی خود مطلع می شوند.
در پایان این مراسم حسین فتوت‌خواه مدیر روابط عمومی و تبلیغات گارانتی اعلام کرد که با توجه به گروه متخصص این قسمت ، برنامه‌های تبلیغات جهان گسترتهران توسط یک پلان کاملا تخصصی و همراه با دانش روز تبلیغات هر چند وقت یکبار به صورت یک انفجار تبلیغاتی و خاص در سراسر کشور در زمینه IT مطرح می شود که این امر برای باعث به دست آوردن مارکت اچ پی در سطوح مختلف برای نمایندگان فروش و خدمات پس ازفروش این مجموعه شده است .
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا