وقت کشی در مجلس

طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران نیمه اول دی ماه سال ۸۷ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اعضای این کمیته را هیاتی ۱۱نفره از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشکیل دادند.هزینه وجوه خارج از شمول در اختیار مدیران، نحوه عملکرد مرکز تحقیقات مخابرات ایران، بررسی نحوه قیمت …

طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران نیمه اول دی ماه سال ۸۷ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اعضای این کمیته را هیاتی ۱۱نفره از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشکیل دادند.
هزینه وجوه خارج از شمول در اختیار مدیران، نحوه عملکرد مرکز تحقیقات مخابرات ایران، بررسی نحوه قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه و همچنین نحوه اجرای مناقصات و مزایده‌های چهار سال گذشته این شرکت و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه‌‌ها ، از جمله موارد مطرح شده در کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران است.
ابهامات درباره افزایش قیمت پیامک تلفن همراه بدون مصوبه و سایر طرح‌های مخابراتی طبق قانون برنامه چهارم، تاخیر در اجرای پروژه ظرفیت‌سازی شش میلیون خط تلفن همراه، شفاف‌سازی صورت‌های مالی و تعیین دقیق بازدهی سهام و چگونگی انتقال دارایی‌های شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات ، از دیگر مواردی است که در این طرح به آن اشاره شده است.
شواهد نشان می دهد اعلام نتایج بررسی عملکرد مخابرات و تمامی موارد مطرح شده در این طرح توسط کمیته تحقیق و تفحص تا دو ماه آینده عملیاتی نشود و باید منتظر اعلام زمان تمدید مجدد از سوی اعضای این کمیته برای جمع بندی نهایی باشیم.
در این میان استعفای رییس کمیته تحقیق و تفحص که طبق برنامه اعلام شده در مراحل پایانی کار خود قرار دارد، نیز جای سوال دارد و به اعتقاد کارشناسان زمان اتمام این پرونده را با تاخیر مواجه خواهد کرد.
در زمان باقی مانده برای اتمام طرح بهتر است اعضای کمیته تمامی تلاش و وقت خود را صرف  جمع بندی نهایی از عملکرد شرکت بزرگ مخابرات کنند.
 به گفته نایب رییس دوم این کمیته قرار است امروز جلسه ای برای رسیدگی به استعفای ریاست کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران برگزار شود.
به گفته حسینی پس از استعفای علی مطهری از ریاست کمیته تحقیق و تفحص مخابرات، اعضای این کمیته برای بررسی استعفای ایشان باید جلسه ای تشکیل می دادند. پس از شنیدن دلایل وی، درخواست استعفا و توجیهات آن در این مورد به بحث گذاشته می شود تا اگر موانع حل شد ایشان به فعالیت خود در این سمت ادامه دهند.اگر نه استعفای ایشان به رای گیری گذاشته می شود.
به اعتقاد برخی کارشناسان بهتر است این کمیته در پایان کار خود به دور از حاشیه های  آشکار و پنهان، نتایج  بررسی خود از عملکرد شرکت مخابرات را در زمان برنامه ریزی شده اعلام می کرد و به جای اختصاص زمان برای تصمیم گیری انتخاب ریاست جدید این کمیته، دقت نظر خود را به بررسی وضعیت عملکرد مخابرات اختصاص می داد. چرا که اعلام نظر در مورد وضعیت عملکرد شرکت مخابرات  به شکل مستقیم وغیر مستقیم به سود بیشتر مردم کشور و در کمترین نگاه ، ۴۶ میلیون مشترک تلفن همراه، ۲۵میلون مشترک تلفن ثابت و ۲۷ میلیون کاربر اینترنتی، ارتباط دارد.    
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا