فناوری اطلاعات، تولید ناخالص ملی ندارد

محمدرضا خباز در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید بر اینکه در زمینه تولید ناخالص ملی در بخش فناوری اطلاعات تا به حال اقدام مهمی صورت نگرفته است ، اظهار داشت: باید در برنامه  پنجم توسعه توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم . برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز …

محمدرضا خباز در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید بر اینکه در زمینه تولید ناخالص ملی در بخش فناوری اطلاعات تا به حال اقدام مهمی صورت نگرفته است ، اظهار داشت: باید در برنامه  پنجم توسعه توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم . برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور در سال ۱۴۰۴ و تبدیل شدن به قطب اول منطقه از نظر فناوری، باید قدم های محکمتری برداریم.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف باید وزارتخانه ها گام های اساسی بردارند تا عقب ماندگی در بخش فناوری اطلاعات جبران شود. در این بخش خیلی از دنیا عقب مانده ایم .
خباز به تحقیقات در حوزه نانو تکنولوژی اشاره کرد و افزود: دنیا به سمت استفاده از نرم افزار در حال حرکت است و کشورها از محل فروش نرم افزار به اندازه فروش نفت سالانه کشور ما درآمد کسب می کنند. حرکت برای صادرات نرم افزار باید در برنامه پنجم توسعه محقق شود. مجلس انتظار دارد وزارت ارتباطات به عنوان متولی این موضوع ، راهکار ارائه دهد.
نماینده مردم کاشمر گفت: وزارت ارتباطات باید خواسته های خود را از طریق دولت در زمینه کیفیت ارتباطات و فناوری پیگیری کند و اگر موفق نشد در قالب پیشنهاد آن را به مجلس ارائه دهد تا نمایندگان با تحقیق و مطالعه در مورد آن به نتایج نهایی دست یابند. برخی ضعف ها در تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه به دلیل نبود زیرساختهای مناسب در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. سی سال کارهای زیرساختی در این بخش انجام شد و از حالا باید روی کیفیت و فناوری تمرکز شود .
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا