بابک زنجانی باز هم تهدید کرد

نهمین جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی موسوم به متهم نفتی روز گذشته به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه انقلاب برگزار شد. به گزارش ایلنا، وکیل بانک مسکن در این جلسه گفت: بابک زنجانی گفته است علیه بانک مسکن حکم گرفته و این بانک یک‌میلیارد دلار جریمه شده است، درحالی‌که اظهارات وی کذب …

نهمین جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی موسوم به متهم نفتی روز گذشته به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه انقلاب برگزار شد.
به گزارش ایلنا، وکیل بانک مسکن در این جلسه گفت: بابک زنجانی گفته است علیه بانک مسکن حکم گرفته و این بانک یک‌میلیارد دلار جریمه شده است، درحالی‌که اظهارات وی کذب محض و ادعایی بیش نیست و بانک محکومیتی ندارد. متهم نفتی برای نصب دستگاه I ONE TO I ONE ١٦‌میلیون و ٥٠٠هزار تومان از بانک مسکن گرفته است اما آنطور که به من گفته‌اند، نصب این دستگاه مانند قرار دادن یک دستگاه لپ‌تاپ روی میز و زدن فیش آن به برق است.
جواد احمدی‌پور گفت: متهم، بابک زنجانی مسائلی را مطرح کرده و مسائلی را به بانک مسکن نسبت داده که پاسخ می‌دهم: متهم زمان دفاع از خود اظهار کرده روز پنجشنبه شرکت تعطیل بوده، هیأت‌مدیره بانک مسکن به او گفته‌اند به شرکتی تسهیلات داده‌اند بدون این‌که وثیقه‌ای دریافت کرده باشند و حالا اگر آن تسهیلات واریز نشود، دستگیر می‌شوند. ایشان هم با هواپیما به کیش رفته، ۶۵‌میلیون یورو را تبدیل به ریال کرده، به تهران برگشته و ۶۷‌میلیون را به شعبه ونوس بانک مسکن واریز کرده است.
وکیل بانک مسکن افزود: یک هفته پس از واریز، پول خود را مطالبه کرده که مسئولان بانک مسکن هم گفته‌اند به جای پول به او ملک می‌دهند که به نامش سند نخورده است. متهم هم گفته هر طور شده پولش را مطالبه می‌کند و اگر موفق نشود، میز و صندلی‌های بانک را به حراج  می‌گذارد.
وی تصریح کرد: شرکتی با مدیریت آقای
«الف. ر» تسهیلاتی را از بانک مسکن گرفته بود که معوق شده بود، از آن‌جایی که در قبال این تسهیلات وثایق ارزشمندی نزد بانک داشت، زنجانی با
«الف. ر» و مدیران بانک توافق می‌کند کل معوقات این تسهیلات را بپردازد و در مقابل کل وثایق در رهن بانک، به ایشان داده شود. این موافقتنامه مکتوب نمی‌شود اما زنجانی روی سربرگ SCT بنکرز عنوان می‌کند که پیرو مذاکرات حضوری و توافقات به عمل آمده، در مورد آن شرکت، ۶۷‌میلیون یورو را جهت پرداخت بدهی به بانک می‌دهد و خواستار انتقال مالکیت اموال مذکور به نام SCT  بنکرز می‌شود. متعاقب این نامه «الف. ر» در نامه‌ای فاقد شماره به مدیرعامل وقت بانک مسکن اعلام می‌دارد املاک مربوط به اینجانب همچون ملک خیابان امیرآباد، ملک خیابان پاسداران، ملک خیابان مرزداران و ملک کیش را که در رهن بانک است، با توجه به این‌که زنجانی ۶۷‌میلیون یورو بدهی را می‌دهد، به او بدهند.
وی افزود: بابک زنجانی در تاریخ ٢٧/١٢/٢٠١٢ نامه‌ای را به مدیرعامل وقت بانک مسکن و ضمیمه به نامه «الف. ر» با این مضمون ارسال می‌کند که نظر به نامه پیوست از سوی آقای «الف. ر» دستور فرمایید نسبت به تحویل املاک اقدام لازم به عمل آید، با توجه به این ۶ ماه از پرداخت پول گذشته اما بانک مسکن نسبت به انتقال سند رسمی اقدامی نکرده که من تقاضای فک رهن و انتقال رسمی را دارم.
وی تأکید کرد: من علت عدم انتقال رسمی اسناد را از مدیران قبلی و فعلی حضورا سوال کردم و آنها اظهار داشتند که چون پرداخت‌های ریالی (رقم ۶۷ میلیارد) تکاپوی بدهی را نمی‌داده، این اموال منتقل نشده است. درواقع بانک مسکن قصد انتقال اسناد را به‌طور رسمی نداشته است که امیدوارم با توضیحات ارایه‌شده بابک زنجانی از حراج میز و صندلی‌های بانک مسکن منصرف شود.
وی به ادعای بابک زنجانی مبنی بر اینکه بانک مسکن را محکوم به پرداخت یک‌میلیارد تومان کرده، اشاره داشت و گفت: مشخص شده اظهارات ایشان کذب محض بوده و ادعایی واهی بیش نیست و چون صحبت‌های ایشان باعث تشویش اذهان و مصداق نشر اکاذیب است در اولین فرصت از وی به اتهام نشر اکاذیب شکایت می‌کنم تا بداند این‌گونه اظهارات برایش مالیات کیفری سنگینی دارد که باید پرداخت کند.
بابک زنجانی پس از قرائت شکایت‌نامه‌ها علیه خودش خطاب به وکیل شرکت نفت گفت: موضوع کرسنت، جهاد سازندگی، فروش نفت به هند و بانک آسیا را باز کنم معلوم می‌شود داشتن ٣ کپی شناسنامه خیانت است یا خسارت ۲۰ الی ۳۰‌میلیارد تومانی به کشور.
وی همچنین گفت: هماهنگی‌های لازم برای شکایت از وکیل شرکت نفت به عمل آمده است.
متهم ردیف اول پرونده نفتی نسبت به اظهارات وکیل بانک مسکن گفت: این فرد موجب هتک حرمت من شد و پرونده‌هایی را نبش قبر کرده که دارای حکم قضایی قطعی بوده و مختومه شده است و وقتی پرونده‌ای مختومه می‌شود، دوباره به آن بازنمی‌گردند و اگر دادستان از آن صحبت می‌کند به دلیل شناخت بیشتر برای قاضی است.
بابک زنجانی گفت: تا ‌سال ۸۸، ۲ دکل مربوط به زمان هیتلر در پارس‌جنوبی فعال بود، من در ‌سال ۸۸ با وزیر وقت نفت به چین رفتم و با کمک ارتش چین ۷ دکل حفاری را از یک شرکت آمریکایی خریداری کردم و پیش پرداخت آن را هم دادم. کسانی که کار تجاری بزرگ انجام می‌دهند، مثل کارمندان نیستند بلکه در تجارت بزرگ اعتبار مهم است.
وی با بیان این‌که در ‌سال ۹۰، ۳ دکل حفاری به کشور فروخته شد و در حال حاضر هم یک دکل از طریق شرکت ISO فروخته شده، آوردن دکل به کشور آن هم در شرایط تحریم، کار آسانی نیست، گفت: در مورد ۱۵‌میلیارد یورو نمی‌توانیم به قانون و ماده اشاره کنیم و بگوییم چرا سند ندارد.
زنجانی ادامه داد: وکیل شرکت نفت می‌گوید ۱۱ فقره قرارداد فروش نفت با من منعقد کردند، در صورتی که در هر قرارداد باید خریدار و فروشنده مشخص باشد و دو طرف قرارداد را امضا کنند. وزارت نفت و شرکت H.K که چنین ادعایی دارند، نمی‌توانند حتی یک قرارداد را نشان دهند که من آن را امضا کرده باشم.
وی خطاب به وکیل شرکت HK گفت: در جلسه قبل گفتید باید از بابک زنجانی به دلیل این‌که شیوه‌های نوینی را وارد ایران کرده، تشکر کنید، شما به باز کردن حساب ال‌سی می‌گویید کار نوین؟ حتی یک پسربچه ۶ساله هم می‌داند حساب باز کردن چیست.
زنجانی گفت: به شرکت نفت کمک کردم محموله‌های نفتی در انبار مالزی تخلیه شود و سپس آن را به انبار شرکت Fall انتقال دادم. البته هیچگاه مدارکی به من داده نشد اما مطابق با قانون ترانزیت این کار را انجام دادم.
متهم ردیف اول خطاب به وکیل شرکت نفت گفت: از کل بارهای ارسالی تنها ۲ بارنامه به من دادید که من امضا کردم و این ۲ بارنامه مربوط به کسی بود که به خواسته شما به شرکت العقیلی دادم و شرکت HK به میزان ۴۰‌میلیون دلار از العقیلی دریافت کرد و ۱۰۰‌میلیون دلار طلبکار ماند.
وی تصریح کرد: درواقع العقیلی‌‌ همان «م. س» معروف و آقای سیدی است که وزارت نفت از آن ۵‌میلیارد مطالبه دارد و می‌گوید جایم امن است، بنابراین ۱۰۰‌میلیارد هم به ۵ میلیاردی اضافه کنید که جای امن دارد.
زمانی که من گفتم ۲۲‌میلیارد یورو پول نقد دارم، رئیس بانک مرکزی گفت چنین چیزی نیست درحالی‌که ایشان نه آینه بین است نه پیشگو به همین جهت صحبتش دخالت در کار دادگاه تلقی می‌شود.
زنجانی گفت: آقایان شرکت نفت یک روز می‌گویند پول‌های من حاصل فروش موادمخدر و اسلحه است و روز دیگر از یقه سفید‌ها حرف می‌زنند. درواقع وکیل شرکت نفت مثال «من نبودم، دستم بود» را عملی کرد.
وی در ادامه با اشاره به مصاحبه اخیر وکیل شرکت نفت مبنی بر این‌که این وزارتخانه یک پسورد داشت و با مراجعه به سایتی وجوه را در آن می‌دیده درحالی‌که وجوهی نبوده، گفت: چرا شما مردم را مثل خودتان می‌دانید؟ آیا وزارت نفت ۱۸ کشتی و ۵/۱ میلیارد را با یک حساب اینترنتی به حساب من واریز کرده است؟
متهم نفتی با بیان این‌که بیش از ۴‌سال بود که وزارت نفت پول پیمانکاران خود را نداده بود، گفت: در دستور کار پرداخت‌های شرکت HK به من ۲ پیمانکار وجود داشتند که در پارس‌جنوبی فعالیت می‌کردند و هر کس نداند شما می‌دانید که پول هرکسی را نداده باشم، پول این دو را دادم.
زنجانی خطاب به وکیل شرکت HK گفت: من که وظیفه نداشتم پارس‌جنوبی را برایتان حفظ کنم، شما طوری حرف می‌زنید که انگار من جان‌کری هستم و تحریم‌ها دست من است.
تاکنون ٨ جلسه برای رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده که در جلسات اول تا سوم کیفرخواست متهمان ردیف اول، دوم و سوم این پرونده قرائت شد.
در جلسات چهارم تا هفتم، بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده موسوم به فساد نفتی به دفاعیات خود پرداخت. در جلسه هشتم دادگاه، وکیل مدافع شرکت HK شکایت موکل خود را ارایه کرد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا