رشد بخش های پست در طول برنامه چهارم توسعه

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت ارتباطات و برنامه ریزی وزارت در گزارشی از عملکرد برنامه چهارم توسعه در بخش پست با اشاره به این مطلب، آورده است: سرانه مرسولات پستی نیز از ۸ مرسوله در سال ۸۳ به ۸/۱۱ مرسوله در پایان اسفند …

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت ارتباطات و برنامه ریزی وزارت در گزارشی از عملکرد برنامه چهارم توسعه در بخش پست با اشاره به این مطلب، آورده است: سرانه مرسولات پستی نیز از ۸ مرسوله در سال ۸۳ به ۸/۱۱ مرسوله در پایان اسفند ۸۸ رسیده است که شاهد رشد ۵۴ درصدی در این زمینه هستیم.
این گزارش حاکی است، عرضه خدمات پستی در دفاتر خدمات ICT شهری و روستایی نیز با رشد قابل ملاحظه ای روبه رو شده، به طوری که در دفاتر ICT شهری ۱۶۰ درصد تحقق اهداف برنامه و در دفاتر ICT روستایی نیز ۹۵ درصد تحقق اهداف برنامه را شاهد بودیم.
از سوی دیگر، عرضه خدمات پست بانک در این دفاتر نیز با جهش بزرگی همراه شد، به این ترتیب که دفاتر ICT شهری با ۱۳۴ درصد تحقق اهداف برنامه و دفاتر ICT روستایی با ۹۸ درصد تحقق اهداف برنامه، مواجهه شدند.
همچنین تعداد حساب های پس انداز به ازای هر هزار نفر از ۱۵ عدد در سال ۸۳ به ۴۳ عدد در پایان اسفند ۸۸ رسیده است که رشد ۱۰۸ درصدی را تجربه کرده است.
در عین حال، طبق این گزارش، میزان جابجایی و مرسولات و محمولات توسط هاب پستی از ۷ هزار و ۳۶۶ هزارتن کیلومتر در سال ۸۳ به ۵۶ هزار و ۱۹۸ هزار تن کیلومتر افزایش یافته است که ۹/۷۰ درصد تحقق اهداف برنامه را نشان می دهد.
گفتنی است، مانده حسابها نیز با رشد ۳۴۸ درصدی روبه رو شده و از ۴۸۴ میلیارد ریال در سال ۸۳ به ۶ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال تا پایان اسفند ۸۸ ارتقا یافته است.
این گزارش بر اساس عملکرد برنامه چهارم توسعه و مطابق با سند ملی توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تنظیم شده است.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا