قطع ماهواره شبکه العالم ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد

مهندس رضا تقی پور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه قطع شبکه عربی زبان العالم از ماهواره های عرب ست و نیل ست توسط سازمان صدا وسیما برابر با مفاد قرارداد در حال پیگیری است ، اظهار داشت: نظیر این قبیل اتفاقات در همه کشورها به وقوع می پیوندد، اما …

مهندس رضا تقی پور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه قطع شبکه عربی زبان العالم از ماهواره های عرب ست و نیل ست توسط سازمان صدا وسیما برابر با مفاد قرارداد در حال پیگیری است ، اظهار داشت: نظیر این قبیل اتفاقات در همه کشورها به وقوع می پیوندد، اما بزودی برخورد مناسب از طریق مراجع قانونی در این باره صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی برای ماهواره ملی متعلق به جمهوری اسلامی ایران در سازمان فضایی انجام شده است ، گفت: تدابیر مختلفی اندیشیده شده است تا با اتفاقاتی نظیر قطع ماهواره العالم روبه رو نشویم. مهندس تقی پور گفت: راه حل اساسی این مساله آن است که ما ماهواره های متعلق به خودمان داشته باشیم که در این زمینه نیز تا حدود زیادی کار پیشرفت داشته وامیدواریم طی سال های آتی و طبق پیش بینی های برنامه پنجم توسعه کشور ، ماهواره هایی را در نقاط مداری که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است ، مستقر کنیم.
وزیر ارتباطات ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته هنوز این حق برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است که بتوانیم ماهواره ملی را در نقاط مداری متعلق به ایران داشته باشیم .
از هفته گذشته ماهواره‌های “نایل ست “متعلق به کشور مصر  و “عرب ست ” متعلق به عربستان سعودی در اقدامی غیر منتظره پخش برنامه های شبکه خبری العالم ایران را قطع کردند.
هنوز علت قطع پخش برنامه‌های این شبکه خبری از دو ماهواره مذکور مشخص نشده است.
پیش از این نیز دولت مصر در ژوئیه ۲۰۰۸ میلادی خواستار بسته شدن دفتر شبکه العالم در قاهره شده بود و در همین راستا نیروهای پلیس این کشور، دوربین‌ها و رایانه‌های موجود در دفتر العالم را توقیف کردند.
این اقدام دولتهای مصر و عربستان سعودی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این مشکلات مشابهی نیز برای پخش ماهواره ای برنامه های شبکه “المنار” (وابسته به حزب‌الله لبنان) ایجاد شده بود.
۱۱۷/۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا