سگ های ربات، ابزار جدید ارتش استرالیا! (+فیلم و عکس)

هوش مصنوعی با استفاده از یک هدست زیست‌حسگر پیشرفته توانایی آنالیز داده های امواج مغزی را داشته و آنها را از قشر بینایی مغز فرد به سگ رباتی منتقل می کند.

موبنا ارتش استرالیا در حال آزمایش یک رابط رباتیک مغزی هوش مصنوعی منحصر به فرد برای کنترل سگ های رباتی همگام سازی شده با ذهن سربازان است.

بر اساس گزارش ها و ویدیویی که ارتش استرالیا به تازگی منتشر کرد، این رابط هوش مصنوعی به سربازان اجازه می دهد تا سگ های رباتی محصول شرکت گوست رباتیکس (Ghost Robotics) را با استفاده از تله‌پاتی دیجیتالی پیشرفته کنترل کنند.

 

 

کنترل سگ های رباتی با امواج مغزی سربازان از راه دور

ارتش استرالیا در حال بررسی استفاده از سیگنال های مغزی برای کنترل سامانه های رباتیک و خودمختار است.

هوش مصنوعی با استفاده از یک هدست زیست‌حسگر پیشرفته توانایی آنالیز داده های امواج مغزی را داشته و آنها را از قشر بینایی مغز فرد به سگ رباتی منتقل می کند.

به گفته گروهبان دامیان رابینسون که هدست را آزمایش کرده است، تسلط بر کل فرآیند دشوار نیست و فقط طی چند جلسه امکانپذیر است.

سگ ربات

طی دوره های آموزشی استفاده از هدست های ذهن خوان و سگ های رباتی، رابینسون و سربازان همکارش در عبور از زمین های چالش برانگیز و فعالیت در شرایط آب و هوایی نامناسب موفق بودند.

به گفته گروهبان رابینسون، برای کار با ربات باید روی چراغ هایی چشمک‌زن متمرکز شد. این چراغ های چشمک‌زن که به عنوان واقعیت افزوده در هدست دیده می شوند، کلید فعلی برای حفظ ربات در مسیر هستند.

این فناوری یک سامانه هیبریدی متشکل از یک هدست هولولنز ۲ و یک رمزگشای اختصاصی هوش مصنوعی مبتنی بر کامپیوتر رزبری پای شکل گرفته است.

سگ ربات

رمزگشای هوش مصنوعی اختصاصی این سامانه امواج مغزی را رهگیری کرده و آنها را به دستورالعمل های مفید تبدیل می کند که سپس به صورت تله پاتیک به سگ رباتی خودمختار منتقل می شود.

دانشگاه فناوری سیدنی و اداره پیاده سازی و هماهنگی رباتیک و خودمختار ارتش استرالیا (Robotic and Autonomous Implementation and Coordination Office) در توسعه این فناوری همکاری داشته اند.

سگ ربات

سگ ربات

 منبع: مجله تصویری سلاح

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا