پایان کار تحقیق و تفحص ازشرکت مخابرات تا پایان سال

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا با بیان اینکه تمدید مجدد طرح تحقیق و تفحص از مخابرات و وزارت ارتباطات امکان پذیرنیست، گفت: کارگروه تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا تا پایان سال جاری گزارش این طرح را به صحن علنی مجلس ارائه دهد.وی ادامه داد: واگذاری سهام بلوکی مخابرات به …

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا با بیان اینکه تمدید مجدد طرح تحقیق و تفحص از مخابرات و وزارت ارتباطات امکان پذیرنیست، گفت: کارگروه تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا تا پایان سال جاری گزارش این طرح را به صحن علنی مجلس ارائه دهد.
وی ادامه داد: واگذاری سهام بلوکی مخابرات به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین نیزدر مجموعه بررسی های این کارگروه جای دارد، گفت: البته این واگذاری کاملا مرتبط به وزارت ارتباطات نبوده و وزارت اقتصاد نیز دراین باره باید پاسخگو باشد.
مطهری با اشاره به اینکه بیشتریررسی های طرح تحقیق و تفحص ازمخابرات مربوط به پیش از واگذاری سهام این شرکت به بخش خصوصی بوده ، تصریح کرد:واگذاری سهام  ارتباطی به فرایند تحقیق و تفحص نداشته و این کارگروه به کار خود ادامه می دهد.
به گزارش موبنا وجوه خارج از شمول مرکز تحقیقات مخابرات، نحوه اعمال قیمت تمام شده در بودجه سالانه، مناقصات و مزایده‌ها و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران، میزان تحقق برنامه پنج ساله چهارم در مخابرات، واگذاری بدون ضابطه تلفن ثابت و همراه به اشخاص حقیقی و حقوقی و خسارت ناشی ازعدم به موقع تعهدات به مردم از محورهای تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات است که قرار است طی شش ماه بررسی شود.
عدم بهبود کیفیت تلفن همراه و نحوه درآمد و هزینه شرکت ارتباطات سیار، پروانه اپراتورهای اول و سوم و پروانه wimax ، تعرفه پیام کوتاه  و صورت‌های مالی این شرکت از دیگر محورهای هیئت تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات است.
این کمیته از ابتدای امسال با عضویت ۱۱ نفر از نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا