رسیدن به جایگاه نخست در منطقه با مدیریت در حوزه های فناوری اطلاعات، امنیت و فضا امکان پذیر است

به گزارش سیتنا مهندس رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در مراسم معارفه معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل اظهار داشت: جهت گیری های مطالعاتی باید در راستای مسائل راهبردی و استراتژیک در تمامی زمینه های مورد نیاز وزارت ارتباطات صورت گیرد. وی گفت: بدون تحقیق و پژوهش، امکان ارتقاء …

به گزارش سیتنا مهندس رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در مراسم معارفه معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل اظهار داشت: جهت گیری های مطالعاتی باید در راستای مسائل راهبردی و استراتژیک در تمامی زمینه های مورد نیاز وزارت ارتباطات صورت گیرد.
وی گفت: بدون تحقیق و پژوهش، امکان ارتقاء در حوزه هایی نظیر حوزه ICT وجود ندارد.
وی افزود: در واقع حوزه تحقیق و پژوهش موتور پیشرو آن حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می شود و یکی از ملزومات بقاء کشورها در حوزه فناوری های پیشرفته است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم به کمک این بخش و با جهت گیری های استراتژیک بتوانیم توجه و تمرکز بیشتری به چرخه علم، پژوهش، فناوری، محصول و بازار داشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نحوه تعریف، تصویب و تخصیص بودجه و پروژه ها نیز باید با مد نظر قراردادن این چرخه صورت گیرد.
وی با بیان این مطلب که محورهای فناوری اطلاعات، مخابرات، فضایی و پست چهار محور کلیدی در وزارت ارتباطات محسوب می شود، گفت: هر یک از این محورها باید در قالب چرخه ای که به آن اشاره شد، تحلیل شده و آنچه مورد نیاز آینده است، از آن استخراج شود.
مهندس رضا تقی پور ادامه داد: اگر بتوانیم در سه حوزه فناوری اطلاعات، امنیت و فضایی به درستی سرمایه گذاری و مدیریت کنیم، می توانیم افق چشم انداز سال ۱۴۰۴ که نقش نخست در منطقه است را عملی کنیم.
وی تأکید کرد: با توجه به استعدادها و توان موجود در حوزه نیروی انسانی در کشور می توانیم ضمن تحقق اهداف تعریف شده در این زمینه، از آن به عنون جایگزین مناسب برای نفت در آینده کشور استفاده کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، معاونت آموزش، پژوهش و امور بین الملل را مغز متفکر وزارت ارتباطات دانست و اظهار داشت: یکی از وظایف این معاونت این است که با آینده پژوهشی و تحقیقاتی که در این زمینه انجام می دهد، مسیر آینده را تعریف کند.
وی با بیان این مطلب که در حوزه بین الملل باید تأثیرگذار باشیم، گفت: باید برای حضور موثر و تأثیرگزار در اتحادیه ها و مجامع بین المللی برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم .
وی افزود: میزان تأثیرگذاری ما در این اتحادیه ها و روندهای موجود در این حوزه باید به عنوان یکی از شاخص های مد نظر در حوزه امور بین الملل مورد توجه قرار گیرد.
در پایان نیز از زحمات دکتر حسنی صدر سرپرست تقدیر و دکتر مهدی اخوان به عنوان معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل معرفی گردید .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا