اجرای آزمایشی شبکه ملی اینترنت در دو استان قم و کرمان

عبدالمجید ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: دو استان قم و کرمان با هدف ایجاد الگوی مناسب استانی شبکه ملی اینترنت برای سایر استان‌ها انتخاب شدند.وی با بیان اینکه استان کرمان در سفرهای استانی رییس جمهوری به عنوان استان الگوی اجرای دولت الکترونیکی انتخاب شد، تصریح کرد: تحقق این امر …

عبدالمجید ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: دو استان قم و کرمان با هدف ایجاد الگوی مناسب استانی شبکه ملی اینترنت برای سایر استان‌ها انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه استان کرمان در سفرهای استانی رییس جمهوری به عنوان استان الگوی اجرای دولت الکترونیکی انتخاب شد، تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند یک شبکه ارتباطی پرسرعت بود به همین منظور، شبکه مترواترنت به عنوان شبکه استانی اینترنت ملی در این استان راه‌اندازی شد.
معاون فناوری اطلاعات وزارت ICT ادامه داد: درحال حاضر این پروژه مراحل پایانی اجرای خود را می‌گذراند.
وی همچنین درباره دلیل انتخاب استان قم به عنوان استان پایلوت مترواترنت گفت: به دلیل اینکه مقرر شده استان قم محل اجرای آزمایشی پروژه کارت ملی هوشمند باشد ، به همین جهت این استان در اولویت پیوستن به شبکه ملی اینترنت قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مترواترنت قم آماده است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
ریاضی طرح شبکه ملی اینترنت را با وجود تمامی مخالفت‌ها و مقاومت‌ها ، پروژه ای پذیرفته دانست و گفت: ایجاد اینترنت ملی یکی از اولویت‌های دولت دهم است.
پروژه اینترنت ملی از اولین طرح های وزارت ارتباطات در دولت نهم  بود که به دلیل هزینه بالای این طرح، مجلس با تخصیص بودجه با آن موافقت نکرد.
پروژه اینترنت ملی حدود سه سال است که مسکوت مانده است. 
اینترنت ملی برای توسعه زیرساخت اطلاعاتی کشور اجرا می شود و می توان خدمات متعددی را بر روی آن تعریف کرد.
از اهداف این طرح می توان به افزایش قابلیت ها و ظرفیت شبکه ملی IP با نگاه به شبکه های نسل جدید، ارائه سرویس به شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات اینترنتی PAP،  ایجاد شبکه های مجازی VPN سازمان ها و شرکت ها در سطح کشور و نیز ایجاد زیر ساخت های پرظرفیت برای ترانزیت ترافیک منطقه ای و بین المللی اشاره کرد.
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا