تجدید مزایده VOIP برخلاف توافق اولیه با پیمانکاران است

وی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با اشاره به شرایط نامناسب قرارداد پیمانکاران با شرکت ارتباطات زیرساخت و ضرر و زیان هنگفت این شرکت ها که باعث تاخیر تعهدات مالی آن ها شد ، اظهار داشت : سه پیمانکار طرف قرارداد شرکت ارتباطات سیار برای ارائه خدمات تلفن اینترنتی متعهد شدند …

وی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با اشاره به شرایط نامناسب قرارداد پیمانکاران با شرکت ارتباطات زیرساخت و ضرر و زیان هنگفت این شرکت ها که باعث تاخیر تعهدات مالی آن ها شد ، اظهار داشت : سه پیمانکار طرف قرارداد شرکت ارتباطات سیار برای ارائه خدمات تلفن اینترنتی متعهد شدند ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان بابت ترمینیشن و ۳۰۰ میلیون تومان بابت اورجینیشن به این شرکت پرداخت کنند. اما به دلیل شرایط موجود دچار خسران مالی شدیدی شده و عملا از ادامه قرارداد بازماندند.
وی ادامه داد: با تجدید مزایده VOIP و افزایش شرکت های فعال در این عرصه به طور قطع به شرکت های حاضر در بازار، ضربه جبران ناپذیری وارد می شود و کلیت مساله ساماندهی بازار زحمات شبانه روزی پیمانکاران فعلی از بین خواهد رفت.
وی مبلغ موظف پرداختی هر دقیقه ترمینیشن تلفن ثابت را ۷/۵ سنت و تلفن همراه ۱۲ سنت را به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد و گفت: مبلغ موظف پرداخت هر دقیقه اورجینیشن به شرکت ارتباطات زیرساخت ۵/۱۹ ریال است. درحالی که در دو ماه گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت با قیمت ۸ تا ۵/۸ سنت در دقیقه به رقیبی جدی و قانونی در بازار ترمینیشن تلفن همراه تبدیل شده است.
گفته می شود ۵۰ درصد بازار ترمینیشن متعلق به ترافیک تلفن همراه ، ۳۰ درصد مربوط به ترافیک تلفن ثابت تهران و ۲۰ درصد مربوط به ترافیک تلفن ثابت در شهرستان ها است که به دلیل انحصار فعالان غیر قانونی ، پیمانکاران VOIP تنها در ۲۰ درصد این بازار فعالیت می کنند.
از ارائه خدمات VOIP به سه پیمانکار داخلی – پیشگامان کویر یزد ، ضحی کیش و تراشه سبز – حدود شش ماه می گذرد. اما به دلیل بازار سیاه ترمینیشن ، این شرکت ها نتوانستند هزینه های خود را پوشش دهند و مبالغ بسیاری به شرکت ارتباطات زیرساخت بدهکار هستند.
۱۲۸/۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا