اينتل از انرژي محيطي براي شارژ تلفن همراه استفاده مي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت پي سي ورد، با استفاده از انرژي هاي رايگان محيطي، دستگاه هاي چون تلفن هاي همراه  براي دوره طولاني بدون شارِژِ دوباره مورد استفاده قرار مي گيرند.اين شرکت هم اکنون روي حسگر هاي کوچکي که بتواند انرژي را از منابعي چون نور خورشيد و گرما …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت پي سي ورد، با استفاده از انرژي هاي رايگان محيطي، دستگاه هاي چون تلفن هاي همراه  براي دوره طولاني بدون شارِژِ دوباره مورد استفاده قرار مي گيرند.
اين شرکت هم اکنون روي حسگر هاي کوچکي که بتواند انرژي را از منابعي چون نور خورشيد و گرما بگيرند،  کار مي کند و پيش بيني مي شود که در آينده چنين انرژي بتواند براي دستگاه هاي الکترونيکي شخصي چون تلفن هاي همراه مورد استفاده قرار گيرد.
هم اکنون نمونه اوليه گوشي هاي هوشمندي ساخته شده که داراي صفحه نمايش بزرگي هستند که از انرژي خورشيدي براي شارژ استفاده مي کنند.
اينتل هم اکنون به دنبال روشي است که تلفن هاي همراه را با استفاده از چرخش کليدهاي ناوبري  شارژ کند و نيز از سيگنال هاي تلويزيون و اشعه هاي تلفن همراه در زمينه شارژ و قدرت گوشي بهره ببرد.
دوباره شارژ کردن دستگاه به وسيله انرژي رايگان اجازه مي دهد که حسگرها به طور پيوسته انرژي را از محيط بگيرند، آنها را ذخيره کنند و به شبکه هاي بي سيم بدون دخالت انسان انتقال دهند.
۱۷۹/۱۴/۱۳۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا