بلاتکليفي ۴۰ ميليون مشترک

 اما مشکل هنوز در مناطق شهرداري حل نشده و همراه اول در يک سال گذشته نتوانسته است بسياري از سايت‌هاي ميکرو مورد نياز مشترکانش را نصب کند.ساير اپراتورها نيز از مخالفت شهرداري با نصب سايت گله مي‌کنند و اين در حالي است که مديرکل مخابرات شهرداري تهران تاکيد دارد با تشکيل سايت شيرينگ و استفاده …

 اما مشکل هنوز در مناطق شهرداري حل نشده و همراه اول در يک سال گذشته نتوانسته است بسياري از سايت‌هاي ميکرو مورد نياز مشترکانش را نصب کند.
ساير اپراتورها نيز از مخالفت شهرداري با نصب سايت گله مي‌کنند و اين در حالي است که مديرکل مخابرات شهرداري تهران تاکيد دارد با تشکيل سايت شيرينگ و استفاده مشاع از فضاها اين مشکل‌ها رفع مي‌شود. ‌اما از سوي ديگر شهرداري وظيفه حفاظت از فضاهاي عمومي را دارد و نمي‌تواند به آساني اين فضاها را در اختيار اپراتورها قرار دهد که در آن به تجارت مشغول شوند.
در هر صورت به واسطه افزايش مشترکان در شبکه ارتباطي بي سيم کشور بايد لايه سايت‌هاي ميکرو ايجاد شود که تنها راهکار آن نيز نصب سايت‌هاي کوچک در خيابان‌هاي اصلي شهر است به طوري‌که به گفته مسوولان بايد ۵۰۰ سايت ميکرو در تهران نصب شود ولي از سال ۸۴ تا به امروز کمتر از ۵۰ سايت نصب شده است که مشکلي را حل نخواهد کرد و مشکلات و مسايل ميان شهرداري و اپراتورها همچنان ادامه دارد.
صرف نظر از چالش اپراتورهاي تلفن همراه با شهرداري و اين که اجازه نصب سايت داده مي‌شود يا نمي‌شود، اين پرسش وجود دارد که تکليف حدود ۴۰ ميليون مشترک تلفن همراه در کشور و مشترکان جديدي هر روز وارد شبکه مي‌شوند، چه خواهد شد و آيا انتظار آنها براي استفاده از خدمات مطلوب و با کيفيت لازم در شبکه تلفن همراه بي مورد است ،و چرا اين مسايل که اصلاً پيچيده و نا گشودني نيست به طور ريشه‌اي و براي هميشه حل نمي‌شود؟!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا