یک بام و دو هوا

به این ترتیب می توان به راحتی دریافت که استفاده از تلفن همراه برای کودکان در سنین پایین غیر ضروری است و می تواند برای آنها زیان آور هم باشد.امروزه، رواج استفاده این وسیله ارتباطی برای افراد جامعه  تا جایی رسیده  که بیشتر مردم هم اکنون بیش از یک خط تلفن همراه دارند به همین …

به این ترتیب می توان به راحتی دریافت که استفاده از تلفن همراه برای کودکان در سنین پایین غیر ضروری است و می تواند برای آنها زیان آور هم باشد.
امروزه، رواج استفاده این وسیله ارتباطی برای افراد جامعه  تا جایی رسیده  که بیشتر مردم هم اکنون بیش از یک خط تلفن همراه دارند به همین دلیل با کمی  توجه به اطراف دیده می شود که در جامعه امروزی علاوه بر بزرگسالان ، اغلب نوجوانان و برخی ازکودکان نیز هر یک به نوعی دارای یک خط تلفن همراه شده اند.
با همه گیرشدن عرضه انواع گوشی تلفن همراه و سیمکارت در مقابل اصرار کودکان و نوجوانان برای تهیه  گوشی، مقاومت والدین برای ممانعت از کودکان برای استفاده از این وسیله ارتباطی بی فایده است ؛به همین دلیل کارشناسان معتقدند که باید روش های مختلف در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد تا از سویی هم به خواسته کودکان در زمینه تهیه تلفن همراه پاسخ داده شود و هم از طرف دیگر موارد کنترلی از جانب برخی والدین که استفاده از این وسیله را برای  فرزندان خود لازم می دانند اعمال شود.
معایب برخورداری از تلفن  همراه تنها به اثرات منفی روانی و جسمانی کودکان مربوط نمی شود چرا که استفاده از این کالای دیجیتالی بوسیله دانش آموزان درمدارس موجب شده تا بعضا دانش آموزان توجه کمتری به مطالب آموزشی داشته باشند. به همین دلیل نیز تاکنون بسیاری از مدارس با ممنوع کردن استفاده از تلفن همراه در مدرسه درصدد مقابله با این مسئله برآمده اند.
حال همه گیرشدن تلفن همراه درمیان افراد جامعه، دیگر نمی توان به راحتی مانع استفاده از این وسیله ارتباطی درمیان فرزندان کم سن و سال شد و چه بسا مسولان امر باید با مطالعات کارشناسانه و راه حلی ارائه دهند که از طرفی هم افراد کم سن و سال بتوانند از این تکنولوژی روزبهره مند شوند و هم آثار مخرب جسمی و روانی آن تا حد ممکن کاهش یابد.
  ۱۲۹/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا