تليا سونرا سهام دو اپراتور کامبوج و نپال را خريدار کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”ّ به نقل از سايت “تلکام تايگر”، “لارس نايبرگ” مدير عامل تليا سونرا با ابراز رضايت از اين موفقيت اعلام کرد: اين پروژه بهترين فرصت را در اختيار سونرا مي گذارد که پيشرفت چشمگيري را در منطقه يوراسيا  بدست آورد.وي گفت:اين طرح در ادامه روند موفقيت آميز سياست ها ي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”ّ به نقل از سايت “تلکام تايگر”، “لارس نايبرگ” مدير عامل تليا سونرا با ابراز رضايت از اين موفقيت اعلام کرد: اين پروژه بهترين فرصت را در اختيار سونرا مي گذارد که پيشرفت چشمگيري را در منطقه يوراسيا  بدست آورد.
وي گفت:اين طرح در ادامه روند موفقيت آميز سياست ها ي شرکت براي گسترش سرمايه گذاري در بازارهاي نوظهور همچون ازبکستان و تاجيکستان است.
وي در ادامه با بيان اين که کل جمعيت نپال و کامبوج ۴۳ميليون  نفر است ، گفت : ضريب نفوذ تلفن همراه در اين دو کشور بسيار پايين و اقتصاد آنها رو به رشد  مي باشد.
نايبرگ گفت : بر اساس قراردادهاي منعقد شده اين شرکت صد درصد سهام اپراتور کامبوجي و ۸۰ درصد سهام اپراتور نپال را بدست آورده است.
وي افزود، اسپايس نپال  در سپتامبر ۲۰۰۵ ميلادي فعاليت خود را آغاز کرد و دومين اپراتور تلفن همراه نپال است که تعداد کاربران آن تا آگوست ۲۰۰۸ ميلادي يک ميليون و ۶۰۰هزار و سهم آن  دربازار ارتباطي اين کشور ۴۱ درصد اعلام شده است.
بر اساس اين گزارش،  اپليفون نيز فعاليت خود را در اکتبر ۲۰۰۷ ميلادي در کامبوج آغاز کرده است و  با ۹۷ هزار و ۵۰۰کاربر چهارمين اپراتور تلفن همراه کامبوج است.
سهم اپليفون در بازار ارتباطي اين کشور تا پايان آگوست سال جاري سه درصد اعلام شده است.
جمعيت کامبوج  14 ميليون و ۶۰۰هزارنفراست و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۲۱درصد اعلام شده است.
نايبرگ در پايان خاطر نشان کرد اين شرکت در حال حاضر  در کشورهاي قزاقستان، آذربايجان، ازبکستان، تاجيکستان، گرجستان ،مولداوي و روسيه فعاليت مي کند.
تليا سونرا در کشور سوئد چهار ميليون و ۸۰۷ هزار کاربر دارد.
 134 /  14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا