مکالمه هايي که قاچاق مي شود

طبق آمارهاي ارايه شده، در حال حاضر قاچاق مکالمه‌هاي اينترنتي به بيش از يک ميليارد دقيقه مي‌رسد و اين مساله سالانه بالغ بر يکصد ميليارد تومان خسارت به کشور وارد مي‌کند. اما راه رخنه قاچاق آن هم از اين نوع زماني به وجود مي‌آيد که مکالمه‌هاي بين‌المللي کشور به جاي اين که از مبدا و …

طبق آمارهاي ارايه شده، در حال حاضر قاچاق مکالمه‌هاي اينترنتي به بيش از يک ميليارد دقيقه مي‌رسد و اين مساله سالانه بالغ بر يکصد ميليارد تومان خسارت به کشور وارد مي‌کند. اما راه رخنه قاچاق آن هم از اين نوع زماني به وجود مي‌آيد که مکالمه‌هاي بين‌المللي کشور به جاي اين که از مبدا و مقصد برقرار گردد، از مبادي غيرقانوني و غيررسمي انجام مي‌شود.
در اين خصوص فرهاد آسوده ، کارشناس امنيت شبکه به خبرنگار ما گفت: با وجود ابزارهاي فني مناسب، خلاء قانوني و تعلل مسوولان ذي‌ربط در قانونمند کردن پديده (Voip) مکالمات اينترنتي و صدور قوانين مقطعي سبب کاهش و محدوديت آن نشده بلکه به نوعي با آزمون و خطا به قاچاقچي (Voip) فهمانده شده است که آينده‌اي نامعلوم تصميم عاجل و سفت و سختي در اين خصوص اتخاذ نمي‌شود تا با اطمينان و آسودگي خاطر به فعاليتش ادامه دهد.
وي افزود: مشترکاني که درصدد خريداري خطوط تلفن هستند بايد هوشيار باشند چرا که بسياري از خطوط تلفن در زمينه برقراري ارتباط بين‌المللي غيرمجاز مورد سوءاستفاده سودجويان قرار مي‌گيرد و اين مساله باعث شده است  قاچاق مکالمه‌هاي اينترنتي روز به روز افزايش پيدا کند.
اين کارشناس امنيت شبکه خاطر نشان کرد: هنوز بسياري از کاربران نمي‌دانند که از طريق کابل‌هاي اينترنت و شبکه مي‌توان ارتباط بين‌المللي برقرار کرد و اين نبود آگاهي باعث افزايش قاچاق مکالمه‌هاي اينترنتي شده است. در هر صورت طبق يک نظرسنجي، بيش از ۸۰ درصد کاربران اينترنتي خواهان دانستن اطلاعات شخصي ديگر افراد هستند و در صورتي که آيين نامه قانونمندسازي تلفن‌هاي اينترنتي تدوين نشود بايد شاهد خسارت‌هاي بيش‌تر از ۱۰۰ ميليارد تومان باشيم.
۱۶/M

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا