استفاده از تلفن همراه بر روي جنين تاثيرات منفي دارد

 ” سارا سميعي”  يک متخصص زنان و زايمان در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت: طبق نظر پزشکان بانوان بارداري که روزانه بيش ازدو بار با گوشي تلفن همراه خود مکالمه داشته باشند، موجب بروز اختلالات رفتاري و ناتواني در بروز احساسات جنين مي شوند.وي افزود: همچنين ميزان استفاده از گوشي همراه در زمان …

 ” سارا سميعي”  يک متخصص زنان و زايمان در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت: طبق نظر پزشکان بانوان بارداري که روزانه بيش ازدو بار با گوشي تلفن همراه خود مکالمه داشته باشند، موجب بروز اختلالات رفتاري و ناتواني در بروز احساسات جنين مي شوند.
وي افزود: همچنين ميزان استفاده از گوشي همراه در زمان بارداري  مهم است چرا که احتمال درگيري جنين با جنيني که دور از ارتعاشات گوشي تلفن همراه است ۵۰ درصد بيشتر مي شود.
اين پزشک معتقد است: تاثيرات مضرگوشي تلفن همراه تنها مختص جنين نمي شود چرا که  در صورت استفاده كودكان زير هفت سال از اين وسيله ارتباطي  احتمال بروز مشكلات براي آنان نيز وجود دارد.
سميعي خاطر نشان کرد: استفاده مداوم از گوشي همراه در زمان بارداري همچنين موجب ضعف حافظه توانايي هاي مثبت، كاهش تمركز و آشفتگي كودكان  مي شود و حتي ممكن است پيامدهايي مانند سندرم افسردگي را در كودكان به همراه داشته باشد.
وي به زنان باردار توصيه کرد، در دوران بارداري  استفاده از گوشي همراه را محدود كنند و به كودكان خردسال خود هم اجازه ندهند از آن استفاده كنند.
استفاده از تلفن همراه به اندازه اي گسترش يافته که در حال حاضر اکثر جوانان با پرداختن هزينه هايي نه چندان بالا دو و يا چند گوشي تلفن همراه دارند. پديده اي که به نظر اکثر روانشناسان  به عنوان مخرب ترين  تهديد  براي جوانان کشور ارزيابي  مي شود.
چندي پيش کارشناسان توصيه کرده بودند که به هنگام استفاده از گوشي تلفن همراه آن را تا حد امكان از كنار سر خود دور نگهداريد و زياد با تلفن صحبت نكنيد.
گفتني است گوشي تلفن همراه به هنگام روشن بودن و به ويژه مكالمه از خود امواج راديويي ساطع مي‌كند كه نگهداشتن طولاني مدت گوشي كنار سر، خطراتي را براي انسان به همراه دارد.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا