طراحي زنگ آرام و هوشمند موبايل براي بيدار کردن کاربران

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت ساينت ديلي، اختلال خواب در دنياي مدرن بسيار معمول است به طوري که ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد بالغ از اين بي نظمي ها و اختلالات خواب رنج مي برند و محققان فنلاندي روي فرضيه استفاده از فناوري جديدي تلفن همراه براي آزمايش و تشخيص …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت ساينت ديلي، اختلال خواب در دنياي مدرن بسيار معمول است به طوري که ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد بالغ از اين بي نظمي ها و اختلالات خواب رنج مي برند و محققان فنلاندي روي فرضيه استفاده از فناوري جديدي تلفن همراه براي آزمايش و تشخيص اختلالات خواب کار کرده اند.
اولين کاربرد اين فناوري جديد يک ساعت زنگدار هوشمند براي تلفن همراه به نام HappyWakeUp® است و اين ساعت صبح يک سيگنال هشدار دهنده  پيش از اين که زنگ نهايي ساعت به صدا در آيد براي کاربر ارسال مي کند.
 به اين ترتيب در طول زماني که اين سيگنال به مغز ارسال مي شود جسم و مغز بيدار مي شود و به محض اين که ساعت زنگ نهايي به صدا در مي آيد شخص به طور کامل بيدار مي شود.
اين سيگنال دقيقا ۲۰ دقيقه قبل از به صدا در آمدن زنگ اصلي ساعت ارسال و به مغز هشدار مي دهد و به اين ترتيب فرد به راحتي از خواب بيدار مي شود.
 محققان دانشگاه Tampere دو سال پيش روي ثبت ، ضبط و تجزيه تحليل خرناس و خروپف تحقيق کردند تا بتوانند روش جديدي براي اين اختلالات ابداع کنند.
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا