“صدای سکوت”

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در نمایشگاه سبیت امسال از فناوری جدیدی رونمایی شد که امکان انتقال حرکت لب را با یک ابزار تولید صدا به کسی که آن سوی خط تلفن همراه است دارد.این دستگاه که توسط موسسه Karlsruhe تولید شده، از فناوری الکترومیوگرافی بهره می برد و حرکت …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در نمایشگاه سبیت امسال از فناوری جدیدی رونمایی شد که امکان انتقال حرکت لب را با یک ابزار تولید صدا به کسی که آن سوی خط تلفن همراه است دارد.
این دستگاه که توسط موسسه Karlsruhe تولید شده، از فناوری الکترومیوگرافی بهره می برد و حرکت عضلات صورت را به دقت بررسی می کند. هنگامی که کاربر صحبت می کند آنها را به یک نبض یا ضربان الکتریکی تبدیل می کند. در این فناوری جدید از الکترودهایی که به پوست می چسبد، استفاده می شود. اما در آینده این الکترودها در دستگاه های تلفن همراه تعبیه می شود.
این فناوری در آینده نه چندان دور میزبان نرم افزارهایی خواهد بود که به مردم کمک می کند از اتفاقات و مشکلاتی که ناشی از صدای موبایل است جلوگیری کنند.
این فناوری می تواند از ویژگی چندزبانی همزمان برخوردار باشد. ارایه دهندگان این فناوری در صددند آن را به زبان های انتخابی کاربر ارایه دهند.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا