تلاش براي کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه

به گزارش آژانس خبري تلفن همراه (همنا)، پس از آنکه تعرفه ۱۰ درصدي واردات گوشي تلفن همراه در کميسيون ماده يک تصويب شد، بسياري از واردکنندگان در انتظار ابلاغ تعرفه جديد، کالاهاي خود را پشت در گمرک نگه داشتند.اما چندي پيش وزارت بازرگاني اعلام کرد که کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه عليرغم مصوبه کميسيون …

به گزارش آژانس خبري تلفن همراه (همنا)، پس از آنکه تعرفه ۱۰ درصدي واردات گوشي تلفن همراه در کميسيون ماده يک تصويب شد، بسياري از واردکنندگان در انتظار ابلاغ تعرفه جديد، کالاهاي خود را پشت در گمرک نگه داشتند.
اما چندي پيش وزارت بازرگاني اعلام کرد که کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه عليرغم مصوبه کميسيون ماده يک از دستور کار اين وزارتخانه خارج شده و تعرفه ۲۵ درصد کماکان به قوت خود باقي خواهد ماند.
پس از اين اعلام، فعالان اين صنف تلاش دارند تا با برگزاري جلسه اي با وزارت بازرگاني نتيجه فراز و فرودهاي افزايش و کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه و تاثير آن بر بازار را براي مديران اين وزارتخانه تشريح کنند تا نتيجه ديگري از اين موضوع حاصل شود.
نوسان هاي حاصل از افزايش و کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه در مدت دو سال گذشته موجب چندگانگي فراوان در بازار و فعال شدن قاچاقچيان در اين صنف شده است که تنها سود سرشاري از واردات غيرقانوني گوشي به جيب قاچاقچيان سرازير شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا