کوچک‌سازی دولت به‌معنای ادغام دو وزارتخانه نیست

ادغام وزارتخانه‌های راه و ارتباطاتکاستن از تعداد وزارتخانه‌ها راه‌حل مشکلات نیست    بهمن عشقی در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بررسی ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اصل ۴۴ (خصوصی سازی و آزادسازی) باید اجرا شود چراکه آزادسازی در …

ادغام وزارتخانه‌های راه و ارتباطات
کاستن از تعداد وزارتخانه‌ها راه‌حل مشکلات نیست    
بهمن عشقی در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بررسی ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اصل ۴۴ (خصوصی سازی و آزادسازی) باید اجرا شود چراکه آزادسازی در اقتصاد با دولت بزرگ فعلی ایران امکانپذیر نیست؛ برای فعال شدن بخش خصوصی در کشور باید بدنه دولت کوچک شود اما کوچک سازی بدنه دولت و خلاصه سازی بدنه دولت به معنی ادغام دو وزارتخانه نیست.
وی گفت: کوچک‌سازی وزارتخانه‌ها هدفی مناسب و اصولی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی است چراکه دولت ایران دولت بزرگی است اما اینکه دو وزارتخانه غیر مرتبط را با یکدیگر ادغام کنیم چالش‌های فراوانی را به دنبال دارد.
عشقی افزود: وزارت راه و ترابری به تنهایی وزارتخانه مساله‌دار و پرفراز و نشیبی است و که ادغام آن با وزارتخانه‌ای غیر مرتبط اصلا به صلاح نیست.
این کارشناس حمل و نقل تصریح کرد: با توجه به اینکه ضعف‌ها و موانع زیادی در دو بخش حمل و نقل شهری و برون شهری وجود دارد و تعدد مدیریتی عامل بسیاری از مشکلات در زمینه حمل و نقل شده است، دو بخش درون شهری و برون شهری به یک مدیریت واحد نیاز دارند و ایجاد مدیریت واحد بین این دو بخش منطقی‌تر و فنی‌تر از ادغام دو وزارتخانه است.
وی با انتقاد از ارائه پیشنهادات عجیب در دولت و اجرای سریع‌ آن، گفت: این موضوع چالش‌بزرگ در مسوولیت‌های وزارت راه و ترابری و وزارت ارتباطات ایجاد خواهد کرد.
مدیرکل سابق دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری اظهار کرد: دولت باید تصدی‌گری‌ها و اختیارات اجرایی را به بخش خصوصی بسپرد و خود به مسئولیت‌های عالیه و حاکمیتی بپردازد. اگر بهبود رویه اداری از اهداف ادغام است باید گفت نه تنها هیچ بهبودی در این زمینه حاصل نمی‌شود بلکه کاهش بدنه دولت باشد هم شکل نمی‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا