لطفا مقايسه کنيد!

اين گزارش نشان مي دهد که کشورهاي اتحاديه اروپا تصميم دارند تا هزينه هاي مکالمه تلفني با موبايل را براي شهروندان خود کاهش دهند چرا که آنها بر اين باورند که اگر اين کار را انجام ندهند ، اين امکان وجود دارد که کاربران از پرداخت هزينه بيشتر براي مکالمات تلفن همراه امتناع ورزند.اين گزارش …

اين گزارش نشان مي دهد که کشورهاي اتحاديه اروپا تصميم دارند تا هزينه هاي مکالمه تلفني با موبايل را براي شهروندان خود کاهش دهند چرا که آنها بر اين باورند که اگر اين کار را انجام ندهند ، اين امکان وجود دارد که کاربران از پرداخت هزينه بيشتر براي مکالمات تلفن همراه امتناع ورزند.
اين گزارش در حالي منتشر مي شود که مقامات وزارت ارتباطات کشور مان و همچنين مسئولان شرکت ارتباطات سيار  همواره براي توجيه نرخ بالاي تعرفه هاي خدمات خود از گران بودن خدمات مخابراتي در کشورهاي ديگر استفاده کرده اند.
طبق ارقام ارائه شده توسط اتحاديه اروپايي ، حق شارژ در پايان مکالمات از دقيقه اي ۲″ سنت يورو” در قبرس تا “ا ۱۸ سنت يورو” در بلغارستان متغير مي باشد. اين ارقام در شرايطي با تعرفه هاي خدمات مخابراتي در ايران مقايسه مي شوند که درآمد شهروندان اروپايي بر پايه يورو بوده و شهروندان ايراني براساس واحد پولي ريال است که دست کم هزار برابر کم ارزش تر از يورو بوده و به هيچ عنوان با هم قابل مقايسه نيستند.
 از سويي پرداخت هزينه ۲ سنتي به معني پرداخت ۲درصد از واحد پول اروپايي براي دريافت خدمات است و لي در ايران به عنوان نمونه شهروندان براي دريافت سرويس پيامک ۲۲ برابر واحد پولي خود را پرداخت مي کنند.
اما مهمترين پيامي که در اين گزارش وجود دارد اين است که مقامات اتحاديه اروپا به رغم مخالفت سازمان GSM در تلاش هستند تا هزينه هاي خدمات مخابراتي را کاهش داده و در سراسر اين قاره يکسان کنند.
اما در ايران ، تعرفه اين خدمات به بهانه هاي مختلف از جمله پاسداري از خط و زبان فارسي افزايش مي يابند و کيفيت سرويس ها به موازات واگذاري هاي بي رويه سيم کارت توسط اپراتور اول کمتر مي شوند.
کميسيون اروپا پيش بيني کرده است که تا سال ۲۰۱۱ ميلادي نرخ مکالمات و خدمات مخابرات سيار  70% ارزان تر خواهد شد که البته تا آن زمان اين اتفاق در ايران هم به وقوع خواهد پيوست. اما اين که نرخ تعرفه ها در ايران تا چه اندازه کاهش يابد و کيفيت خدمات چقدر افزايش يابد موضوعي است که در حال حاضر قابل پيش بيني نيست .
۱۵/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا