بازار تلفن همراه شاهد افزايش فعاليت بانوان است

“شهرام مرادبيگي ” در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار موبنا اعلام کرد: برخلاف تصور اکثر اقشار جامعه که کارکردن در محيط کاملا مردانه همچون بازار تلفن همراه تهران را براي بانوان غيرمعقول و غير قابل تحمل مي دانند، اما شرايط جديد جامعه و نيز ايجاد فرهنگ سازي در اين خصوص سبب شد تا در …

“شهرام مرادبيگي ” در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار موبنا اعلام کرد: برخلاف تصور اکثر اقشار جامعه که کارکردن در محيط کاملا مردانه همچون بازار تلفن همراه تهران را براي بانوان غيرمعقول و غير قابل تحمل مي دانند، اما شرايط جديد جامعه و نيز ايجاد فرهنگ سازي در اين خصوص سبب شد تا در اين عرصه نيز زنان بتوانند مانند ديگر عرصه هاي اجتماع به فعاليت بپردازند.
اين کارشناس معتقد است به دليل کم توقع بودن بانوان نسبت به آقايان، اکثر کارفرمايان ترجيح مي دهند خانم ها را استخدام کنند، چرا که آنان حقوق کمتري نسبت به مردان مطالبه مي کنند.
وي ميزان حوصله بانوان نسبت به آقايان را از ديگر دلايل جلب توجه کارفرمايان فروشگاه هاي تلفن همراه براي استخدام آنان مي داند.
مراد بيگي همچنين دقت نظر و حوصله بيشتر بانوان در کار را يکي ديگر از امتيازات آنان نسبت به مردان عنوان کرد.اين کارشناس بازار تصريح کرد: اگرچه در ابتدا، فعاليت زنان در بازار تلفن همراه تا حدي دور از انتظار بود، اما اين روزها بر جمعيت اين بانوان فعال در فروشگاه هاي عرضه گوشي و سيم کارت تلفن همراه روز به روز افزوده مي شود.
در همين حال ” سارا بزرگي” يکي از فروشندگان سيم کارت در بازار مرکزي تهران مي گويد: يکي از انگيزهاي اصلي من براي کار در چنين محيط به ظاهر مردانه اي، ابتدا پيدا کردن يک شغل بود.
وي افزود: يکي از مزيت هاي کار در بازار، آن است که در حين کار مي توان تجارت را نيز ياد گرفت.
بزرگي خاطر نشان کرد، با اين همه حضور در بازار مردانه گوشي تلفن همراه براي زنان خيلي هم ساده و بي دردسر نيست؛از جمله ادبيات حاکم بر بازار.
بزرگي کار کردن در بازار را براي زنان دشوار مي داند و مي گويد: در اکثر مواقع با مراجعه کنندگان مردي روبرو مي شويم که باادبيات سنتي اين بازار، سخن مي گويند؛ موضوعي که با روحيات و خصوصيات روحي زنانه سازگار نيست.
هم اکنون بازار تلفن همراه داراي يک بازار حداقل ۴۰ ميليوني است و زنان به عنوان رقباي جديد چشم به اين بازار دوخته اند.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا