لغو طرح رجيستري در روزهاي آينده

يکي از فروشندگان گوشي تلفن همراه در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: با وضعيت فعلي بازار تلفن همراه و کارکردن تمامي گوشي هاي موبايل در شبکه مخابرات پيش يني مي شود، اين طرح شرکت مخابرات که بدون اعلام رسمي صورت گرفته بود لغو شود.“مهدي خدامي” افزود: کاهش تعرفه و گسترده شدن فعاليت فعالان قانوني …

يکي از فروشندگان گوشي تلفن همراه در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: با وضعيت فعلي بازار تلفن همراه و کارکردن تمامي گوشي هاي موبايل در شبکه مخابرات پيش يني مي شود، اين طرح شرکت مخابرات که بدون اعلام رسمي صورت گرفته بود لغو شود.
“مهدي خدامي” افزود: کاهش تعرفه و گسترده شدن فعاليت فعالان قانوني از مهمترين دلايلي محسوب مي شود که منجر به حذف اين طرح در روزهاي آتي خواهد شد.
اين فروشنده خاطر نشان کرد، اگر شرايطي در بازار حاکم شود که فعاليت قاچاقچيان به زير ۵ درصد برسد عملا اجراي طرح رجيستري بي معنا خواهد بود.
اين در حالي است طرح ثبت شماره سريال گوشي هاي وارداتي تلفن همراه در شبکه مخابراتي کشور زماني قوت گرفت که دولت با هدف از حمايت توليد داخل تعرفه واردات اين کالا را از ۴ درصد به ۶۰ درصد افزايش داد و اين موضوع سبب واردشدن حجم عظيمي از گوشي هاي قاچاق به بازار تلفن همراه کشور شد.
اما به دليل آنکه سيستم مخابراتي کشور پاسخگوي اين ميزان واردات گوشي نبود طرح فوق در اوايل تابستان سال ۸۶ لغو شد.
هم اکنون واردات گوشي تلفن همراه از مجاري غيرقانوني به راحتي انجام مي گيرد و هيچ نهادي پاسخگوي آن نيست.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا