دیگر باید جهانی ببینید

شرکت های مخابراتی بزرگی در دنیا هستند که درآمد های  خارجی شان از درآمد سالانه چندین  کشور فراتر است. بعنوان مثال مرکز مطالعات و تحقیقات شرکت رسانه ای AME Info در یکی از گزارش های خود اعلام کرده بود که شرکت مخابرات عربستان با نزدیک به ۹ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۰۷ برترین رتبه …

شرکت های مخابراتی بزرگی در دنیا هستند که درآمد های  خارجی شان از درآمد سالانه چندین  کشور فراتر است. بعنوان مثال مرکز مطالعات و تحقیقات شرکت رسانه ای AME Info در یکی از گزارش های خود اعلام کرده بود که شرکت مخابرات عربستان با نزدیک به ۹ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۰۷ برترین رتبه را در منطقه خاورمیانه در بین شرکت های پولساز و بزرگ از آن خود کرده است.
همچنین طبق اعلام میلی کام اینترنشنال،اتصالات که بزرگ ترین شرکت مخابراتی عربی است، در ۱۸ کشور از جمله مصر و هند فعالیت می کند.
این آمار نشان دهنده این موضوع است که صنعت مخابرات ایران همواره یکی از صنایع پولساز دنیا به شمار می رود.ضمن اینکه فضای کار در خارج از مرزها برای شرکت های مخابراتی بزرگ باز است.
شرکت مخابرات ایران با داشتن نیروهای مستعد و فعال، نیروی کار ارزان تر نسبت به اروپایی ها و حتی برخی از شرکت های آسیایی، همجواری و همسایگی با کشورهایی چون عراق و افغانستان که کشورهای دوست و برادر به شمار می روند و نیز دانش فنی مناسب ،زمینه مناسبی رابرای تبدیل شدن به یک اپراتور منطقه ای و حتی جهانی تاثیر گذار دارد.
مخابرات ایران می تواند با خصوصی شدن بیش از پیش به دنبال کسب درآمد در خارج از مرزها باشد.این امر در آینده ای نه چندان دور بیشتر ملموس خواهد شد زیرا مخابرات ایران رقبای جدید تری چون اپراتور سوم پیدا خواهد کرد و نمی تواند مانند گذشته به مشترکان داخلی خود متکی باشد.
شرکت های بزرگ دنیا دیگر ملی نگاه نمی کنند و همواره به دنبال کسب درآمد و تجربه جدید در دیگر کشورها و بازار ها هستند.
شرکت های چینی نمونه خوبی برای این ادعا هستند.شرکت هایی چون هواوی و ” زد تی ای ” با استفاده از دانش روز غربی و آسیایی چون ژاپن خود را در جهان بعنوان سازنده تجهیزات مخابراتی و ارتباطی و اپراتور تثبیت کرده اند.
شرکت های ایرانی از جمله مخابرات ایران نیز می تواند با توانایی های بالقوه و بالفعل کنونی و پس از خصوصی سازی همانند شرکت های چینی و ترکیه ای در بازار های جهانی به دنبال کسب جایگاه،درآمد و اعتبار باشد.
۲۰/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا