پيش بيني فعاليت قاچاقيچان نامشخص است

 به گزارش خبرنگار “موبنا”، در زمان حاضر  تعيين  تعر فه  مناسب واردات گوشي  تلفن همراه يکي از جمله موارد مطرح  در  کميسيون ماده يک  است.اين در حالي است در طول دو سال  گذشته  تعرفه اين کالا چندين بار تغيير کرد که هر بار انتقادات و اعتراضاتي را بدنبال داشت. بر اساس اين گزارش در ارديبهشت ماه …

 به گزارش خبرنگار “موبنا”، در زمان حاضر  تعيين  تعر فه  مناسب واردات گوشي  تلفن همراه يکي از جمله موارد مطرح  در  کميسيون ماده يک  است.
اين در حالي است در طول دو سال  گذشته  تعرفه اين کالا چندين بار تغيير کرد که هر بار انتقادات و اعتراضاتي را بدنبال داشت.
 بر اساس اين گزارش در ارديبهشت ماه سال ۸۵ تعرفه واردات گوشي   با يک جهش ۵۶ درصدي از۴  به ۶۰ در صد افزايش يافت و سپس  اين تعرفه در اواخر سال  86 به ۲۵ درصد کاهش يافت . اما در زمان حاضر   پيشنهادا ت متفاوتي  در خصوص  تعرفه واردات گوشي تلفن همراه  مطرح شده  که همين امر روز به روز بر نابساماني بازار تلفن همراه  مي افزايد.
در هفته گذشته پس از اعلام پيشنهاد تعرفه ۴ درصدي واردات گوشي تلفن همراه و مخالفت وزيران  باعث شد تا اين طرح  نيز به سرانجام نرسد.
اين در حاليست که  به نظر مي رسد تصميمات غير کارشناسانه و عجولانه مسئولان ذيربط در خصوص نوسان تعرفه نه تنها کمکي به حمايت از توليد داخل نکرد بلکه روز به روز بر شمار گوشي هاي وارداتي قاچاق و بدون ضمانت افزوده شد.
با اشاره به شرايط فوق پيش بيني عملکرد و فعاليت واردکنندگان غيرقانوني گوشي تلفن همراه در شرايط   کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه قابل ارزيابي نيست چرا که تا پيش از اين با انتشار اخبار کاهش تعرفه شاهد متوقف شدن فعاليت قاچاقچيان شديم.
يکي از کارشناسان بازار در اين باره معتقد است  که  تنها با گذشت زمان و تصويب نهايي در مورد ميزان تعرفه مي توان پي به سياست کاري قاچاقچيان گوشي تلفن همراه برد.
۱۲۹/۱۳ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا