اولين پايلوت شبکه اي نسل ۵/۳ تلفن همراه در کشور اجرا مي شود

به گزارش خبرنگار موبنا غلامرضا بهروزي در يک نشست خبري با تاکيد بر اينکه نسل  5/3 تلفن همراه نياز آينده شبکه هاي موبايل در دنيا خواهد بود اظهار داشت: تا سال ۲۰۱۰ نسل ۲ و ۵/۲ شبکه تلفن همراه در دنيا برچيده شده و تمامي شبکه هاي مخابراتي به سمت سيستم نسل ۵/۳ تلفن همراه …

به گزارش خبرنگار موبنا غلامرضا بهروزي در يک نشست خبري با تاکيد بر اينکه نسل  5/3 تلفن همراه نياز آينده شبکه هاي موبايل در دنيا خواهد بود اظهار داشت: تا سال ۲۰۱۰ نسل ۲ و ۵/۲ شبکه تلفن همراه در دنيا برچيده شده و تمامي شبکه هاي مخابراتي به سمت سيستم نسل ۵/۳ تلفن همراه حرکت مي کنند.
وي با تاکيد بر اينکه شرکت فنون ارتباطات سيار تحقيقات در زمينه مخابرات سيار نسل ۲ و ۳ را از سال ۷۶ در کشور آغاز کرده است گفت:براي اين تحقيق و توسعه و توليد بالغ بر ۶ سال هزينه و زمان صرف شد.
مهندس بهروزي با بيان اينکه در سال ۸۲ اين شرکت تحقيقات خود را در زمينه نسل هاي بعدي موبايل آغاز کرده است،به قرارداد اين شرکت با اپراتور اول تلفن همراه براي توليد تجهيزات نسل ۵/۲ شبکه (GPRS ) اشاره کرد و افزود:اولين پايلوت نسل ۳ (۳G) شبکه تلفن همراه در کشور توسط فنون ارتباطات سيار به مرحله توليد رسيد.
مديرعامل شرکت فنون ارتباطات سيار خاطر نشان کرد:با اجراي پايلوت نسل ۵/۳ شبکه تلفن همراه در کشور مي توان اميدوار بود که همزمان با کشورهاي پيشرفته دنيا در سال ۲۰۱۰ اين تکنولوژي را در ايران مورد استفاده قرار دهيم.
به گفته وي نسل ۵/۳ تلفن همراه که به ۳+ نيز موسوم است امکان استفاده از سرويس ها و کاربردهاي  ديتا با رويکرد شبکه هاي مبتني بر IP را بر روي شبکه موبايل برقرار    مي کند و ساختار سيستم را به سمت شبکه هاي NGN سوق مي دهد.
مديرعامل شرکت فنون ارتباطات سيار با بيان اينکه ايران در توليد مخابرات “هاي تک” جزء ۶ تا ۱۰ کشور مهم صنعتي دنيا در زمينه مخابرات محسوب مي شود گفت:قرارداد توليد تجهيزات شبکه موبايل براي ۶ ميليون مشترک يکي از موفقيت هاي چشمگير توليدکنندگان داخلي کشور است که در راستاي اعتماد دولت به توان داخلي شکل گرفت.
عضو کنسرسيوم توسعه ارتباطات سيار در عين حال افزود: توليد دانش و انتقال تکنولوژي از ديگر دستاوردهاي اين قرارداد و نيز تشکيل اين کنسرسيوم الگويي براي صنايع ديگر خواهد بود.
وي افزود:دولت با بستن قرار دادهايي با بخش خصوصي فعال در اين  عرصه  و اعتماد به اين بخش  باعث اشتغال زايي نيروهاي متخصص شد كه اين امر مي تواند مانع فرار مغزها در اين زمينه شود.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا