نفس های آخر Windows Mobile

در این میان سیستم عامل Windows Mobile نسبت به سایر سیستم های عامل  از کمترین میزان پیشرفت برخوردار است. به عنوان نمونه توجه کنید که سیستم های عامل یی مانند Symbian و یا سیستم عامل اپل نصب شده روی گوشی های iPhone از زمان عرضه تا به امروز تا چه میزان دچار تحول شده و …

در این میان سیستم عامل Windows Mobile نسبت به سایر سیستم های عامل  از کمترین میزان پیشرفت برخوردار است. به عنوان نمونه توجه کنید که سیستم های عامل یی مانند Symbian و یا سیستم عامل اپل نصب شده روی گوشی های iPhone از زمان عرضه تا به امروز تا چه میزان دچار تحول شده و بهبود یافته اند. در حالیکه سیستم عامل Windows Mobile هنوز از ظاهری مشابه آنچه در نسخه ۲۰۰۳ این سیستم عامل شاهد بودیم برخوردار است. این سیستم عامل تا نسخه ۲۰۰۵ خود دچار ضعف هایی بود که در هیچ سیستم عامل دیگری آن را نمی دیدیم نظیر اینکه وقتی شارژ گوشی شما تمام می شد و مدت زیادی از تمام شدن آن می گذشت کل اطلاعات تلفن شما از بین می رفت! همین امر موجب شده بود که کاربران همواره نگران شارژ کردن به موقع گوشی باشند.

این سیستم عامل به توان پردازشی بسیار زیادی نیاز دارد. به همین دلیل مصرف باتری آن به شکل سرسام آوری زیاد است. تا قبل از عرضه پاکت پی سی های HTC خیلی بعید بود گوشی با سیستم عامل Windows Mobile  پیدا کنید که یک روز بیشتر شارژ نگاه دارد!

روند کار با این سیستم عامل بسیار پیچیده بوده و برای انجام کارهای ساده ای مانند عوض کردن زنگ گوشی های تلفن همراه باید در ۴ منو پیمایش کرد. همین امر موجب شده کلیه تولید کنندگان گوشی های تلفن همراه با سیستم عامل Windows Mobile همواره یک برنامه جانبی برای دسترسی ساده تر به عملکرد های اصلی تلفن همراه روی گوشی ها نصب کنند.

همچنین سرعت این سیستم عامل در مقایسه با سیستم های عامل ی دیگر با وجود پردازنده های قدرتمند ۴۰۰ مگاهرتز هم بسیار کند است. در واقع این سیستم عامل اگر بخواهد با سایر سیستم های عامل  رقابت کند باید از اول کدنویسی شود تا از منابع پردازشی به صورت بهینه استفاده کند.

مورد دیگری که موجب ضعف این سیستم عامل در مقابل رقبا است تعداد رنگ های کم مانیتور گوشی هایی است که از سیستم عامل بهره می برند. متاسفانه سیستم عامل Windows Mobile تنها می تواند از مانیتور های ۶۵ هزار رنگی پشتیبانی کند. این در حالیست که گوشی های جدید نوکیا از مانیتورهایی با تفکیک رنگ ۱۶ میلیونی برخوردار هستند.

اینها همه مشکلاتی است که اگر مایکروسافت درصدد رفع آنها بر نیاید به زودی از جرگه رقابت با سایر سیستم های عامل  حذف خواهد شد. البته این شرکت اعلام کرده که در نسخه هفتم سیستم عامل Windows Mobile این مشکلات را برطرف خواهد کرد. ولی به نظر می رسد در این راه با مشکلاتی مواجه شده است. مدت زیادی است که این شرکت وعده نسخه جدید Windows Mobile را داده است. ولی هنوز حتی نسخه RC1 آن را در اختیار کارشناسان قرار نداده است. تمام این مشکلات در حالی است که سیستم های عامل ی دیگر به سرعت در حال پیشرفت هستند.

تمام شواهد حاکی از این است که Windows Mobile در صورت اصلاح نشدن نفس های آخر خود را می کشد.
۱۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا