ضریب نفوذ تلفن همراه به ۶۳ درصد رسید

به گزارش سازمان خبری موبنا ، عبدخضر کامرانی معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (یکشنبه) در جلسه تودیع دکتر سلیمانی و معارفه مهندس رضا تقی پور به عنوان وزیر جدید ارتباطات با ارائه عملکرد وزارت ارتباطات در دولت نهم گفت: در طی این مدت شوراهای مختلفی چون ICT تشکیل شده و  ضریب …

به گزارش سازمان خبری موبنا ، عبدخضر کامرانی معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (یکشنبه) در جلسه تودیع دکتر سلیمانی و معارفه مهندس رضا تقی پور به عنوان وزیر جدید ارتباطات با ارائه عملکرد وزارت ارتباطات در دولت نهم گفت: در طی این مدت شوراهای مختلفی چون ICT تشکیل شده و  ضریب نفوذ تلفن همراه به ۶۳ درصد رسیده است. همچنین در این مدت واگذاری تلفن ثابت هم به روز شده است.
وی ایجاد دفتر ارتباطات شهری با ۲۰۶ درصد تحقق برنامه که به ۸۴ دفتر رسیده را از دیگر فعالیت های وزارت ICT در ۴ سال گذشته بیان کرد و افزود: ضریب نفوذ کاربران اینترنت از ۹/۱۲ درصد به ۹/۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.
کامرانی اتصال بانک های کشور به شبکه اینترنت را از دیگر فعالیت های دولت نهم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: افزایش رومینگ با ۱۰۹ کشور، افزایش مشترکین سرویس GPRS و افزایش مشترکین سرویس MMS از دیگر برنامه های موفق وزارت ارتباطات در دولت نهم بوده است.
معاون وزیر ارتباطات پذیرش شرکت مخابرات ایران در بورس و ارائه لایحه جامع ICT را از فعالیت های مهم وزارت ارتباطات در دولت نهم بیان کرد و اظهار داشت: تدوین اساسنامه جدید شرکت پست و سازمان فضایی، مرکز تحقیقات مخابرات را ازدیگر برنامه های وزرات ICT دانست.
وی در ادامه مشارکت در پروژه خط دریایی فالکون، ارائه وجوه اداره شده به بخش غیردولتی و تعاونی، تاسیس مرکز نخبگان آسیایی حوزه فرکانس با همکاری سازمان جهانی ارتباطات (ITU)، پیاده سازی Core banking در پست بانک، تدوین طرح جامع پستی، تدوین نظام جامع فناوری اطلاعات کشور از دیگر عملکردهای مهم وزارت ارتباطات  در طول ۴ سال اخیر به شمار آورد.
وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: ۷۸ اقدام دراین مدت از سوی وزارت ارتباطات برای اجرایی شدن این اصل صورت گرفته است.
۲۰/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا