بخش بین‌الملل به جشنواره رسانه‌های دیجیتالی اضافه شد

مسئول بخش بین الملل «سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال» از تدوین استاندارهای بین‌المللی شدن نمایشگاه خبر داد و گفت: این استانداردها بزودی منتشر خواهد شد.به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سالم با اعلام این مطلب گفت: بعد از برگزاری دو دوره موفق جشنواره در شکل ملی، امسال بخش بین‌الملل نیز به جشنواره اضافه شده …

مسئول بخش بین الملل «سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال» از تدوین استاندارهای بین‌المللی شدن نمایشگاه خبر داد و گفت: این استانداردها بزودی منتشر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سالم با اعلام این مطلب گفت: بعد از برگزاری دو دوره موفق جشنواره در شکل ملی، امسال بخش بین‌الملل نیز به جشنواره اضافه شده است و تلاش می‌کنیم تا این بخش را مطابق با استانداردهای بین‌المللی برگزار کنیم.
به گفته سالم ستاد برگزاری جشنواره از مدت‌ها قبل برای کشورهای مختلف جهت شرکت در جشنواره دعوت‌نامه ارسال کرده که این مسئله با استقبال کشورهای شرکت کننده مواجه شده است.
وی در خصوص معیارهای پذیرش اثر در بخش بین‌الملل گفت: در این زمینه به چند نکته توجه کردیم. یکی از این نکات همخوانی آثار با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما بود. بحث کیفیت آثار نیز مورد توجه مسوولان این بخش بود، تاکنون کشورهای لبنان، سوریه، مالزی، پاکستان و کشورهای عضو اکو برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
سالم در خصوص شیوع ابتلاء به بیماری آنفولانزای خوکی و تاثیر آن دربرگزاری بخش بین‌الملل گفت: برگزارکنندگان جشنواره و نمایشگاه با توجه به شیوع آنفلونزای خوکی از دعوت برخی کشورها و آثار صرف‌نظر کرده‌اند. با این حال از مدیران فناوری اطلاعات کشورهای منطقه در سطح وزرا و معاونان وزرا که در حوزه محتوای رسانه‌های دیجیتال توانمندی دارند برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده و این دعوت تاکنون با استقبال مواجه شده است، در بخش کارگاه‌ها نیز از سخنرانی و پیشنهادهای این مدیران ارشد استفاده خواهد شد.
وی در ادامه درباره بین‌المللی شدن سایر جنبه‌های نمایشگاه نیز به تغییر در محتوای سایت جشنواره اشاره کرد و گفت: بزودی سایت جشنواره سه زبانه خواهد شد. علائم نصب شده در نمایشگاه و چیدمان غرفه‌ها نیز مطابق استاندارهای بین‌المللی انجام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال امسال از ۸ تا ۱۸ مهرماه در شش بخش «اصلی» و ۸ بخش «جنبی» در محل مصلی تهران برگزار خواهد شد.
«فرهنگ سازی و جریان سازی برای ایجاد و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، « توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال»، «حمایت از افراد، مراکز، موسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تولید آثار و محصولات دیجیتالی فرهنگی و هنری»، «فراهم کردن بستر لازم برای توسعه صادرات نرم‌افزارهای رایانه‌ای» و… برخی از اهداف این جشنواره است.
برگزارکنندگان جشنواره امسال برای مشارکت هرچه بیشتر مردم برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیده‌اند. بررسی وضعیت خانواده و رسانه‌های دیجیتال، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، رسانه دیجیتال در آیینه هنر (دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال)، حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف و بخش بین‌الملل برخی از بخش‌های این جشنواره هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا