تلفن همراه موجب تومور مغزی می شود

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” اسلش گیر” ، تاکنون بحث های بسیاری در ارتباط با مخالفت وموافقت استفاده ازلوازم و تسهیلات  دنیای فن آوری انجام شده است که از جمله آنها ارتباط بازیهای ویدیویی با ایجاد خشونت در کاربرانی که از این بازیها استفاده می کنند و مهمترین آنها مربوط …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” اسلش گیر” ، تاکنون بحث های بسیاری در ارتباط با مخالفت وموافقت استفاده ازلوازم و تسهیلات  دنیای فن آوری انجام شده است که از جمله آنها ارتباط بازیهای ویدیویی با ایجاد خشونت در کاربرانی که از این بازیها استفاده می کنند و مهمترین آنها مربوط بودن یا نبودن استفاده از گوشی تلفن همراه با بروز تومورهای مغزی است.
 براساس اعلام نتایج یک تحقیق جدید با نام ” گوشی های تلفن همراه و تومورهای مغزی” ، ۱۵ دلیل برای وجود ارتباط بین استفاده از گوشی تلفن همراه و ایجاد تومور مغزی اعلام شده است.
از جمله دلایل اعلام شده می توان از ارتباط و نگرانی ، علم ، تنیدگی و حقایق پشت پرده سیستم مکالمه یا مخابرات داخلی نام برد.
تحقیق جدید توسط فعالان نهاد بین المللی  Educational Media Foundation (EMF)  با همکاری  Powerwatch و Radiation research Trust در انگلیس انجام شده و نتایج آن منشتر شده است.
دراین گزارش ادعا شده است مطالعات قبلی درباره موضوع ارتباط بروز تومور مغزی با استفاده از گوشی تلفن همراه ناقص و خدشه داراست.
براساس گزارش منتشر شده تحت عنوان “systemic-skew” ( انحراف بدنی) ، با تخمین قریب به یقین ، بروز تومور مغزی را با استفاده ازگوشی تلفن همراه مرتبط دانستند.
از جمله مواردی که موجب انحراف در مطالعات صورت گرفته قبلی شده است ،  دسته بندی کردن موضوعات مربوط به استفاده از گوشی تلفن همراه تحت عنوان در معرض نبودن و مستثنی کردن انواع مختلف تومور های مغزی ، عنوان شده است.
همچنین گفته شده است افرادی که براثر ابتلای به تومورهای مغزی جان باختند از مطالعات قبلی حذف شده اند.
۱۹/۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا