زامبی آمریکایی در آسمان (+عکس)

اف-۲۲ رپتور طی دوران خدمت خود بروزرسانی های داخلی مختلفی را تجربه کرده است، اما طی دو سال اخیر یک تغییر ظاهری و مشاهده این جت جنگنده با یک پوشش کرومی آینه مانند، جلب توجه کرده…

موبنا لاکهید مارتین اف-۲۲ رپتور یک جت جنگنده تاکتیکی رادارگریز است که توانایی انجام ماموریت در شرایط مختلف آب و هوایی را دارد. این جنگنده تک سرنشین دارای دو پیشرانه است و از آن به عنوان برترین جت جنگنده نسل پنجم حال حاضر جهان نام برده می شود.

اف-۲۲ رپتور طی دوران خدمت خود بروزرسانی های داخلی مختلفی را تجربه کرده است، اما طی دو سال اخیر یک تغییر ظاهری و مشاهده این جت جنگنده با یک پوشش کرومی آینه مانند، جلب توجه کرده است.

برای نخستین بار در نوامبر سال ۲۰۲۱ بود که یک فروند اف-۲۲ با پوشش کرومی آینه مانند بدنه و بدون هیچ کد و علامتی توسط سانتوس کاسرس، عکاس معروف هوانوردی، در پایگاه نیروی هوایی نلیس شکار شد. این هواپیما با نام مستعار زامبی نیز شناخته می شود.

اف-22 رپتور

اف-22 رپتور

دومین اف-۲۲ با پوشش آینه مانند که با نام مستعار “دیسکو” یا “سیمبیوت” شناخته می شود، در سال ۲۰۲۲ و بار دیگر هنگام پرواز بر فراز پایگاه نیروی هوایی نلیس مشاهده شد. پوشش جدید روی این جت جنگنده با پوشش روی هواپیما نخست تفاوت های بسیاری داشت. در پوشش جدید، کاشی های آینه مانند اندازه ای کوچکتر داشته و روی قسمت دماغه، درهای محفظه تسلیحات، بدنه و همچنین نمای بیرونی و درونی دم دوقلو هواپیما دیده می شدند.

اف-22 رپتور

اف-22 رپتور

اف-22 رپتور

دلایل احتمالی استفاده از پوشش کرومی آینه مانند روی جت جنگنده اف-۲۲ رپتور

دلیل یا دلایل دقیق استفاده از پوشش آینه مانند روی اف-۲۲ مشخص نیست، اما این کار می تواند بخشی از نوعی تست جدید باشد. این احتمال وجود دارد که هواپیما در فعالیت های آزمایشی مربوط به فناوری های ضد جستجو و ردیابی فروسرخ یا سامانه های هدف‌گیری دخیل بوده یا به عنوان بستری آزمایشی برای برخی فناوری های مرتبط با هواپیماهای نسل ششم بکار گرفته شده باشد.

از آنجایی که نشانه هایی از تخریب در مواد جاذب رادار برخی از رپتورها دیده شده است، برخی این احتمال را مطرح کرده اند که پوشش کرومی شاید توسط نیروی هوایی آمریکا برای آزمایش برخی جایگزین های مواد جاذب رادار بکار گرفته شده باشد.

یک دلیل احتمالی دیگر به بررسی پوسته ای آزمایشی برای مقابله با سامانه های لیزری اشاره دارد. کاشی های آینه ای ممکن است برای منحرف کردن انرژی سامانه های لیزری که به سمت هواپیما نشانه رفته اند، کاربرد داشته باشد.

 منبع: مجله تصویری سلاح

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا