تلفن همراه خورشیدی برای کنیا ارایه شد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از بیزینس وایر، کنیا از کشورهایی است که جریان الکتریسیته و برق در آن کمیاب است.سافاریکام، بزرگ ترین شرکت تلفن همراه کنیا، به تازگی اقدام به عرضه گوشی های ۳۵ دلاری با شارژر الکتریکی و یک پنل خورشیدی که با نور آفتاب شارژ می شود، کرد.بر اساس …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از بیزینس وایر، کنیا از کشورهایی است که جریان الکتریسیته و برق در آن کمیاب است.
سافاریکام، بزرگ ترین شرکت تلفن همراه کنیا، به تازگی اقدام به عرضه گوشی های ۳۵ دلاری با شارژر الکتریکی و یک پنل خورشیدی که با نور آفتاب شارژ می شود، کرد.
بر اساس گزارش CNN، فقط ۳/۱ میلیون نفر از جمعیت ۳۷ میلیونی کنیا از شبکه نیروگاه برق ملی این کشور استفاده می کنند. این در حالی است که ۱۷ میلیون نفر از مردم کنیا مشترک تلفن همراه هستند که برای شارژ دستگاه های تلفن همراهشان پول می پردازند، گاهی نیز مجبورند یک روز کامل برای شارژ مجدد دستگاهشان صبر کنند.
حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از گوشی های خورشیدی جدیدی که هم اکنون در دسترس مردم کنیا قرار دارد توسط شرکت چینی ZTE ساخته شده است.
میکاییل ژوزف، مدیر اجرایی سافاریکام معتقد است در کشور کنیا نیاز شدیدی به چنین دستگاه هایی وجود دارد و پیش بینی می کند که عرضه ۱۰۰ هزار دستگاه گوشی در هفته اول عرضه کم بیاید.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا