وزیر ارتباطات چه کسی است؟

بخش ICT کشور که چند سالی است با ورود تکنولوژی های نوین از جمله تلفن همراه و گسترش روز افزون فناوری در جامعه و در میان اقشار مختلف جایگاه خاصی پیدا کرده است.همین امر کار را برای وزیر آینده ارتباطات و فناوری اطلاعات سخت تر می کند.بنابراین وزیری که به ساختمان وزارت در خیابان شریعتی …

بخش ICT کشور که چند سالی است با ورود تکنولوژی های نوین از جمله تلفن همراه و گسترش روز افزون فناوری در جامعه و در میان اقشار مختلف جایگاه خاصی پیدا کرده است.
همین امر کار را برای وزیر آینده ارتباطات و فناوری اطلاعات سخت تر می کند.بنابراین وزیری که به ساختمان وزارت در خیابان شریعتی نقل مکان می کند، باید به خوبی از دانش و علم کافی در کنار تجربه برای عهده دار شدن این پست برخوردار باشد.
وزیرآینده ارتباطات که تاکنون نام های آشنا و ناآشنایی برای آن شنیده و در خبر ها منتشر شده است، به خوبی می داند که برای پیشبرد این بخش باید از توان فنی و تخصصی بهره گیرد.
این بخش به دلیل رشد روز افزون و توسعه علوم در این حوزه شخصی را می طلبد که به دور از مسائل حاشیه ای به توسعه فناوری های نوین در کشور همت بگمارد.
وزیر ارتباطات در وهله نخست باید دانش مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته و حداقل چند سالی بطور نزدیک با ارتباطات و فناوری اطلاعات درگیر بوده باشد.
وزیر ICT همچنین باید بتواند از تمام توان شرکت های دولتی و خصوصی در پیشبرد اهداف دولت در این بخش سود جوید.
مرد شماره یک وزارت ارتباطات باید ازموضوعاتی چون تلفن همراه، اینترنت، هوا و فضا، تجارت الکترونیکی و تا حدودی از امور بانکی شناخت لازم داشته باشد.
با این تفاسیر می توان امید داشت که وزارت و بخش ICT کشور آینده روشنی پیشرو داشته باشد.
تاکنون نام های مختلفی برای تصدی پست وزارت مطرح شده است.اولین نام دکتر سلیمانی وزیر فعلی ارتباطات است که اخبار رسیده حاکی از خداحافظی وی از مجموعه وزارت است.یکی از افتخارات وی توزیع گسترده سیمکارت و ارزان کردن بهای این کالای ارتباطی در بازار آزاد است.البته این موضوع با ورود اپراتور دوم سرعت بیشتری گرفت.در دوران وی سرعت اینترنت محدود و در حد ۱۲۸ کیلو بیت برثانیه برای کاربران خانگی ماند این در حالی است که کشور های در حال توسعه به فکر سرعت های چند مگ هستند.
یکی دیگر از افتخارات وی به روز شدن واگذاری تلفن ثابت در کشور بود که البته هنوز در برخی از شهرها ممکن نیست.
وفا غفاریان(رئیس فعلی هیات مدیره مخابرات ایران) نیز یکی دیگر از گزینه های مطرح است.وی که زمانی بعنوان یکی از مدیران شرکت صاایران به شمار می رفت،به مرد مشاره یک وزارت البته در سایه مشهور شده است.وی به دلیل بیماری شانس کمتری برای تصدی پست وزارت دارد.
خسروی رئیس فعلی سازمان تنظیم مقررات نیز یکی دیگر از گزینه های مطرح می باشد که زمانی مدیر عامل مخابرات استان تهران بود.در دوران وی مهم ترین ناکامی به نتیجه نرسیدن اپراتور سوم تلفن همراه بود.
مخبر عضو پیشین هیات مدیره شرکت ایرانسل نیز یکی دیگر از گزینه های احتمالی پست وزارت ارتباطات است.
کهزادی از مدیران سابق شرکت مخابارت ایران و شرکت گروه های پرمند نیز در لیست احتمالی قرار دارد.
محامد پور معاون مستعفی وزارت ارتباطات که معاونت آموزشی وزارت را در اختیار داشت نیز در لیست جای دارد.وی یک ماه پیش از سمت خود به دلیل ناهماهنگی ها در بدنه وزارت ارتباطات استعفا داد.
کرم پور مرد کم خبر هیات مدیره شرکت مخابرات ایران نیز از اسامی مطرح شده به شمار می رود.وی در این چهار سال یکی از مدیرانی بوده که از رسانه ها دوری جسته است.
صادق ذبیحی شاید نا آشنا ترین گزینه احتمالی برای پست وزارت ارتباطات باشد.
درمیان این نام ها تقریبا همه پیشینه فعالیت در وزارت ارتباطات را دارند.در هر صورت باید منتظر ماند و دید چه کسی عهده دار این وزارت خواهد شد.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا