تعرفه‌های مخابرات بعد از خصوصی شدن اصلاح می‌شوند

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سنا،‌ «صابر فیضی» درباره اثرات انجام معامله بلوکی بر وضعیت سهام شرکت، گفت: براساس ماده ۹۰ قانون اصل۴۴، شرکت بعد از خصوصی‌ شدن باید تعرفه‌های خود را مطابق قیمت تمام شده تنظیم کند و چنانچه دولت با این امر مخالفت کند، باید مابه‌التفاوت را به شرکت پرداخت …

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سنا،‌ «صابر فیضی» درباره اثرات انجام معامله بلوکی بر وضعیت سهام شرکت، گفت: براساس ماده ۹۰ قانون اصل۴۴، شرکت بعد از خصوصی‌ شدن باید تعرفه‌های خود را مطابق قیمت تمام شده تنظیم کند و چنانچه دولت با این امر مخالفت کند، باید مابه‌التفاوت را به شرکت پرداخت کند.
وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌ها و خروج شرکت از برخی شمول قوانین دولتی، پیش‌ بینی می‌کنیم در سال اول خصوصی شدن، ۵۰ درصد رشد سودآوری را داشته باشیم.
وی در خصوص وضعیت نیروهای مازاد مخابرات بعد از خصوصی‌سازی شرکت گفت: مخابرات نیروی مازاد بر نیاز خود ندارد که بخواهد تعدیلی را انجام دهد. طی ۱۰ سال اخیر، تعداد نیرو
های خود را از ۶۴ به ۳۲ هزار نفر کاهش داده و از طرف دیگر بیش از ۵۰ درصد نیروهای فعلی، به صورت خدمات قراردادی و پیمانکاری هستند که بعد از خصوصی‌ شدن از مخابرات منفک خواهند داشت.
فیضی درباره سرنوشت فرودگاه پیام، گفت: ما افزایش سرمایه جزئی در فرودگاه پیام برای ارتقا درصد سهامداران خود انجام داده‌ایم. از آنجا که این فرودگاه امکان واگذاری به بخش خصوصی ندارد، بعد از خصوصی‌شدن مخابرات با اصلاح اساسنامه روبه‌رو می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا