تقاضا برای صفحه نمایش گوشی افزایش یافت

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از بیزینس وایر، طی گزارش‌های منتشر شده از طرف موسسه Display Search پیش‌بینی شده که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، گوشی‌هایی با قابلیت پخش ویدیویی و گوشی‌های چینی سبب افزایش تقاضای صفحه نمایش موبایل شده است؛ این در حالی است که تقاضا در بازار صفحه نمایش گوشی‌های همراه …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از بیزینس وایر، طی گزارش‌های منتشر شده از طرف موسسه Display Search پیش‌بینی شده که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، گوشی‌هایی با قابلیت پخش ویدیویی و گوشی‌های چینی سبب افزایش تقاضای صفحه نمایش موبایل شده است؛ این در حالی است که تقاضا در بازار صفحه نمایش گوشی‌های همراه در سه ماهه اول سال ۲۰۰۹ با رکود همراه بوده است.
در سه ماهه اول سال، عرضه صفحه نمایش گوشی‌های همراه با ۱۱ درصد کاهش به ۲۶۳ میلیون قطعه رسیده بود و پیش‌بینی  می‌شود که در سه ماهه دوم به ۳۰۶ میلیون قطعه و سه ماهه سوم به ۳۶۰ میلیون قطعه برسد.
هیروشی هایاسی (Hiroshi Hayase)، مدیر ارشد Display Search می‌گوید: رشد عرضه صفحه نمایش گوشی‌های همراه به سبب افزایش تقاضا برای گوشی‌های سازندگان بزرگ نظیر نوکیا، سامسونگ، ال‌جی، سونی اریکسون،  موتورولا و برندهای چینی مانند هواوی و ZTE است.
به علاوه فراگیری گوشی‌های موبایل ارزان قیمت در برخی مناطق نیز سبب افزایش رشد عرضه شده است.
طبق گزارش این موسسه، بیش از ۲۰ درصد افزایش عرضه مربوط به گوشی‌هایی با برند چینی است در حالی که در سه ماهه اول ۲۰۰۹ سهم بازار این گوشی‌ها ۲/۱۶ درصد بوده است.
در سه ماهه اول سال ۱/۲۷۶ میلیون دستگاه عرضه شد که از این میزان ۷/۳۱ درصد سهم بازار مربوط به نوکیا، ۵/۱۸  درصد مربوط به سامسونگ، ۲/۷ درصد مربوط به ال‌جی، ۱/۵ درصد برای موتورولا، ۵ درصد برای سونی اریکسون و ۴/۳ درصد  مربوط به RIM است.
برند چینی هواوی و ZTE سهم بازار خود را به ۵/۱ تا ۲ درصد رساندند و شرکت اپل با ۲/۱ درصد در رده دهم قرار گرفت.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا