تجهیز ۱۸۱ دفتر ICT روستایی

مهندس سجادی ، مدیر عامل شرکت مخابرات استان کهکیلویه و بویر احمد در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم، می بایست ۱۸۶ دفتر ICT روستایی در سطح استان راه اندازی می شد که با برنامه ریزی های صورت …

مهندس سجادی ، مدیر عامل شرکت مخابرات استان کهکیلویه و بویر احمد در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم، می بایست ۱۸۶ دفتر ICT روستایی در سطح استان راه اندازی می شد که با برنامه ریزی های صورت گرفته، این تعهدات تا پایان تابستان جاری و شش ماه زودتر از موعد مقرر عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: به منظور ارایه خدمات مورد نیاز روستائیان و همچنین فرهنگ سازی استفاده از ICT در روستاها، می بایست کارگزاران این دفاتر دارای مدرک تحصیلی لیسانس در یکی از رشته های مخابرات، کامپیوتر و الکترونیک باشند.
وی با بیان این مطلب که پروژه واگذاری سیم کارت های تلفن همراه روستایی در استان در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: بر همین اساس و برای اجرای این پروژه، ۱۵۱ سایت تلفن همراه(BTS) در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در حال حاضر ۷۰ سایت BTS، از مجموع سایت های در نظر گرفته شده به بهره برداری رسیده و به واسطه آن ۶۶۳ سیم کارت تلفن همراه روستایی به متقاضیان واگذار شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان کهکیلویه و بویر احمد در خصوص پوشش تلفن همراه سراسری در روستاهای استان نیز گفت: با تلاش های صورت گرفته ۸۰ روستای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش این شبکه قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون، یک هزار و ۴۱۲ سیم کارت تلفن همراه نیز از محل این امکانات به متقاضیان واگذار شده است.
مهندس سجادی در خصوص آخرین وضعیت ارتباط رسانی روستاها نیز تصریح کرد: ارتباط رسانی به یک هزار و ۶۱۴ روستای استان به پایان رسیده که ۷۴۴ عدد از این تعداد بیش از ۱۰۰ نفر جمعیت دارند.
وی تأکید کرد: در راستای شعار عدالت گستری دولت و همچنین به منظور تحقق اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ارتباط رسانی به روستاها، ۸۷۰ روستای دارای جمعیتی کمتر از ۱۰۰ نفر، فراتر از برنامه چهارم، از نعمت ارتباطات بهره مند شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا