شبکه های اجتماعی هدف جدید هکرها

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، مای اسپیس و دیگر شبکه ها توسط مجرمان سایبر مورد هدف قرار گرفته است. کاربران اطلاعاتی همچون نام، تاریخ تولد، آدرس، اطلاعات مربوط به شغل و حرفه، آدرس ایمیل و شماره تلفن شان را بر روی این وب …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، مای اسپیس و دیگر شبکه ها توسط مجرمان سایبر مورد هدف قرار گرفته است.
کاربران اطلاعاتی همچون نام، تاریخ تولد، آدرس، اطلاعات مربوط به شغل و حرفه، آدرس ایمیل و شماره تلفن شان را بر روی این وب سایت ها قرار می دهند که این اطلاعات ثروت بادآورده ای برای هکرها به حساب می آید.
بر اساس این گزارش ویروس Koobface از ماه اوت ۲۰۰۸ هزاران نفر از کاربران فیس بوک و توییتر را مورد هدف قرار داده و اطلاعات آن ها را به سرقت برده است.
در اقدامی توسط هکرها ویروس Koobface برای قربانیان فرستاده می شد تا آنها فلش پلیر که برنامه فایل های Swf را اجرا می کند و در ویندوز و اینترنت کاربرد بسیاری دارد را به روز کنند بر این اساس کاربران باید نسخه جدید آن را دانلود می کردند در واقع این برنامه نوعی ویروس بود.
هکرها با این بد افزارها می توانند به حساب بانکی و شماره کارت اعتباری افراد که بر روی کامپیوترهای شخصی آنها نصب شده دسترسی پیدا کنند.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا