دستور کار دولت نهم کوچک‌سازی در بخش ارتباطات بود

محمدحسن محبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: ادغام دو وزارتخانه راه و ارتباطات کاری تخصصی است و هرچند که شاید وزارت ارتباطات از نظر کاری خیلی ارتباطی با وزارت راه نداشته باشد ولی اگر طرح یا لایحه‌ای در این مورد داده شده است، باید در مورد آن از دوستان سوال …

محمدحسن محبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: ادغام دو وزارتخانه راه و ارتباطات کاری تخصصی است و هرچند که شاید وزارت ارتباطات از نظر کاری خیلی ارتباطی با وزارت راه نداشته باشد ولی اگر طرح یا لایحه‌ای در این مورد داده شده است، باید در مورد آن از دوستان سوال کنید.
وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ارتباطات ظرفیت کوچک شدن برای این ادغام را دارد؟ عنوان کرد: هر رفرمی قاعدتا اولین فرمتش کوچک‌سازی است بنابراین دستور کار دولت نهم کوچک‌سازی در بخش ارتباطات بوده است. همچنین ما مثلا در بخش پست از حدود ۱۷ هزار پرسنل، در طول این چهار سال، هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در بخش ستادی داشتیم که این کاهش کمک به توسعه امور به صورت غیر متمرکز در استان‌ها کرده است. غیر متمرکز کردن امور در استان‌ها نیز خودش کمک به کوچک‌سازی ستاد می‌کند.
محبیان در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این کوچک‌سازی به اندازه‌ای شده که شرایط برای ادغام فراهم شود؟ بیان کرد: من نمی‌دانم، این را باید دوستان بگویند ولی در بخش پست ما دو اقدام اساسی لازم بود که انجام دهیم؛ یکی تفکیک حاکمیت بود که انجام شد و دیگری تشکیل اپراتوری برای فرستادن در بورس برای اجرا کردن اصل ۴۴ بود که این هم با همکاری سازمان خصوصی‌سازی در حال انجام شدن است.
او درباره افزایش سهم ۶۰ درصدی بخش خصوصی در بخش پست کشور نیز اظهار کرد: قطعا این افزایش را خواهیم داشت. ما قصد داریم همین بخش هم که در اختیار ما است، حاکمیت و نظارتش بماند و آن ۶۰ یا ۵۵ درصدی که الان وجود دارد به صورت یک اپراتور برای بخش خصوصی وارد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا