چاینا موبایل خواستار خرید Telenor پاکستان

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” سلولارنیوز” ، درخبرها آمده است چاینا موبایل به این منظور باشرکت  نروژی Telenor درحال مذاکره است.شرکت Telenor پاکستان از شرکت های زیر مجموعه شرکت Telenor نروژ است و چاینا موبایل تلاش می کند امتیاز این شرکت اپراتوری تلفن همراه پاکستانی را از آن خود کند.منابع …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” سلولارنیوز” ، درخبرها آمده است چاینا موبایل به این منظور باشرکت  نروژی Telenor درحال مذاکره است.
شرکت Telenor پاکستان از شرکت های زیر مجموعه شرکت Telenor نروژ است و چاینا موبایل تلاش می کند امتیاز این شرکت اپراتوری تلفن همراه پاکستانی را از آن خود کند.
منابع آگاه به روزنامه محلی Dawn گفتند مذاکره محرمانه بین طرفین  دراین باره در جریان است.
بنابر بعضی آمار اعلام شده ، مجموع مشترکان تلفن همراه چاینا موبایل و Telenor پاکستان حدود ۲۶ میلیون نفر – ۲۸ درصد سهم بازارمشترکان پاکستان – است.
چاینا موبایل درسال ۲۰۰۷ میلادی وارد بازار تلفن همراه پاکستان شد و با پرداخت ۴۶۰ میلیون دلار شرکت Paktel را از شرکت ” میلیکام اینترنشنال” (Millicom International ) خرید.
چاینا موبایل همچنین تلاش کرد شرکت  Warid Telecom را که یک شرکت کوچک دیگر اپراتوری تلفن همراه پاکستان است ، بخرد ولی درزمینه قیمت به توافق نرسیدند.
شعبه چاینا موبایل در پاکستان با اسم ” زونگ” (Zong) فعالیت می کند و کمتراز ۶ میلیون کاربر دارد و یکی از کوچکترین شرکت های اپراتوری تلفن همراه در پاکستان به شمار می آید.
۱۹/۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا