اختلال در شبکه‌های ارتباطی عامل سلب اعتماد مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در تجارت الکترونیکی

دکتر علی‌اکبر صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه اختلالات در سیستم اینترنت و پیامک خسارات متعددی را بر جامعه تحمیل می‌کند، تصریح کرد: اصولاً در جوامع امروزی که اینترنت ابزار اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی برای مردم است در صورتی که اگر اختلالی در این شبکه ایجاد شود مردم از دو …

دکتر علی‌اکبر صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه اختلالات در سیستم اینترنت و پیامک خسارات متعددی را بر جامعه تحمیل می‌کند، تصریح کرد: اصولاً در جوامع امروزی که اینترنت ابزار اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی برای مردم است در صورتی که اگر اختلالی در این شبکه ایجاد شود مردم از دو جهت اطلاع‌رسانی و خدمات ضرر می‌بینند.

وی افزود: امروز در کشور به جایی رسیده‌ایم که برخی شرکت‌ها خدمات اینترنت را ارائه و برخی دیگر نیز خدمات بر اینترنت ارائه می‌کنند که اختلال در اینترنت شک اقتصادی بدی را به جامعه وارد می‌کند.

این متخصص فن‌آوری اطلاعات بر این باور است که اختلال در شبکه‌های ارتباطی اعتماد مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در تجارت الکترونیکی را سلب کرده و از آنجا که بیش‌تر سرمایه‌گذاران و فعالان این بخش جوانان هستند ضررهای جبران‌پذیری به آنان وارد خواهد شد.

وی اضافه کرد: اختلال شبکه‌های ارتباطی برای نمونه می‌تواند مراجعه به بانک‌ها را زیاد کند که این افزایش مراجعه اتلاف وقت، انرژی و آلودگی هوا را افزایش داده و مردم دیگر به دولت الکترونیک اعتماد نخواهند کرد.

نوشته های مشابه

صفوی معتقد است که IT بن بست ندارد و اگر بخواهیم با فیلتر کردن و کاهش سرعت از دسترسی مردم به اطلاعات جلوگیری کنیم، امکان‌پذیر نبوده و مردم را به سمت خلاف سوق داده‌ایم زیرا مردم همه یاد می‌گیرند که به دنبال فیلترشکن‌ها بروند.

وی ادامه داد: مطمئناً مردم برای دسترسی به اینترنت، مسیرهای جدید را خواهند یافت و دلالان جدیدی نیز در این مسیر به وجود می‌آیند که از این اتفاقات سودهای کلانی خواهند برد.

این استاد دانشگاه شیراز درباره اختلال در شبکه تلفن همراه نیز گفت: در صورتی که اختلالات ادامه پیدا کند و مردم از شبکه تلفن همراه نیز روی برگردانند مطمئناً تلفن‌های ماهواره‌یی به کشور راه خواهند یافت که با هزینه‌ای تقریباً برابر با شبکه‌های داخل به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا