۸۰ درصد روستاهای آذربایجان غربی تحت پوشش تلفن همراه است

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، رحیم سجاد نیا اظهار داشت: تا پایان سال جاری تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی به بیش از دو هزار و ۳۰۰ روستا خواهد رسید.وی افزود: تاکنون ۱۸۰هزار سیم کارت تلفن همراه روستایی به متقاضیان واگذار شده و ظرفیت سازی لازم برای …

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، رحیم سجاد نیا اظهار داشت: تا پایان سال جاری تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی به بیش از دو هزار و ۳۰۰ روستا خواهد رسید.
وی افزود: تاکنون ۱۸۰هزار سیم کارت تلفن همراه روستایی به متقاضیان واگذار شده و ظرفیت سازی لازم برای ارایه ۲۱۰ هزار شماره دیگر نیز صورت گرفته است.
سجادنیا با بیان اینکه بیش از یک هزار سایت تلفن همراه برای ارایه این نوع از سرویس در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: طی سه ماه آینده مابقی روستاهای باقی مانده نیز تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی با اشاره به پوشش تلفن همراه سراسری در روستاها گفت: هم اکنون یک هزارو ۱۷۶ روستای استان تحت پوشش این شبکه قرار دارند.
وی ادامه داد: در صورت برقراری رومینگ میان همراه اول و GSM روستایی بیش از ۹۵ درصد از روستاها تحت پوشش تلفن همراه سراسری قرار خواهند گرفت.
سجاد نیا تصریح کرد: در حال حاضر، تمامی روستاهای بالای ۲۵۰ نفر تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی هستند که با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان تابستان جاری، تمامی روستاهای بالای ۱۰۰ نفر نیز از این نعمت بهره مند خواهند شد.
وی در خصوص روستاهای دارای ارتباط  اظهار داشت: هم اکنون دو هزار و ۷۸۳ روستا از مجموع دو هزار و ۹۶۴ روستای استان، امکان بهره مندی از امکانات مخابراتی را دارند.
سجاد نیا با بیان اینکه ۳۹۹ دفتر خدمات ارتباطی روستایی در سطح استان راه اندازی شده است ، گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تا پایان سال جاری ۱۳۶ دفتر ICT روستایی جدید تجهیز و راه اندازی خواهد شد.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا