زنگ خطر برای نوکیا

به گزارش گروه اخبار بین الملل موبنا از پایگاه تحقیقاتی Generator Research سهم گوشی های تلفن همراه اپل در بازار دنیا به صورت چشم گیری در حال افزایش است به طوری که انتظار می رود تا ۴ سال دیگر میزان فروش گوشی های تلفن همراه این شرکت در دنیا از فروش گوشی های تلفن همراه …

به گزارش گروه اخبار بین الملل موبنا از پایگاه تحقیقاتی Generator Research سهم گوشی های تلفن همراه اپل در بازار دنیا به صورت چشم گیری در حال افزایش است به طوری که انتظار می رود تا ۴ سال دیگر میزان فروش گوشی های تلفن همراه این شرکت در دنیا از فروش گوشی های تلفن همراه نوکیا پیشی بگیرد.
در حال حاضر نوکیا چهل درصد از بازار تلفن همراه دنیا را در اختیار دارد که پیش بینی می شود این میزان تا سال ۲۰۱۳ به ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. مطابق همین بررسی اپل برای دست یافتن به این هدف طی ۴ سال آینده باید ۳۳ درصد رشد فروش داشته باشد.
علاوه بر این برآورد می شود در سال ۲۰۱۱ اپل ۷۷ میلیون گوشی تلفن همراه به بازار عرضه کند که این میزان برابر با تعداد گوشی های عرضه شده نوکیا در همان سال به بازار جهانی است.  به عبارت بهتر در سال ۲۰۱۱ میزان فروش گوشی های تلفن همراه اپل و نوکیا با هم برابر خواهد شد.
علت اصلی این افت فروش در بازار گوشی های نوکیا عدم توجه کافی این شرکت به گوشی های هوشمند اعلام شده است. برعکس اپل هم اکنون با تلفیق تکنولوژی های هوشمند گوشی تلفن همراه  آی فون با سرویس های آن لاین وارد عصر طلایی خود می شود. در کنار پیشرفت های تکنولوژیک بی نظیر در آی فون ، قیمت ۹۹ دلاری این گوشی ساخت اپل نیز کار را برای رقبای این شرکت مشکل تر ساخته است.
یکی دیگر از دلایل افت فروش نوکیا در سال های آینده سرعت کم عکس العمل این شرکت در مقابل رقبا است. به عنوان نمونه توجه کنید که اولین پاسخ نوکیا به آی فون اپل ، پس از یک سال و نیم ، گوشی ۵۸۰۰ بود که از لحاظ نرم افزاری گوشی پایداری محسوب نمی شود.
به هر صورت پر واضح است که این غول فنلاندی در آینده با ظهور رقبایی چون اپل با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد که کار را برای آن در بازارهای جهانی بسیار مشکل خواهد کرد.
۱۹/۱۵

زنگ خطر برای نوکیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا