اولین کنفرانس “ICT روستایی ” برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، این کنفرانس با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیریت علمی دانشگاههای فردوسی، علوم پزشکی، پیام نور، پارک علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی برگزار می شود.در ماده ۴۰ برنامه پنج …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، این کنفرانس با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیریت علمی دانشگاههای فردوسی، علوم پزشکی، پیام نور، پارک علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی برگزار می شود.
در ماده ۴۰ برنامه پنج ساله چهارم، به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاها و ارائه خدمات متنوع با هدف ارتقاء مهارت روستائیان و تمهید فرصتهای شغلی مورد تاکید قرار گرفته است.
توسعه ICT روستائی نقش اساسی در پیشرفت کشور و توسعه متوازن روستاها داشته و محور تحقق عدالت اجتماعی است به همین منظور باید تا پایان سال ۸۸، تعداد ۱۰هزار دفتر ICT روستایی در سطح کشور راه اندازی شود.
روش شناسی و توسعه برنامه روستایی و تدوین معیارهای الگوی کاربردی ICT در روستاها، ارائه و تبادل تجارب و آموزه های ایران و جهان در بکارگیری حداکثر قابلیتهای ICT روستاها، تولید محتوا و بومی سازی خدمات ، آموزش و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی همگانی و نیز مهندسی مجدد فرآیند خدمات و معرفی فرصتهای جدید شغلی در روستاها از جمله اهداف این کنفرانس است.
چالشهای قانونی و قضایی و ساختاری در بکارگیری خدمات مجازی ICT در روستاها، توسعه و ترویج دانش راهبردی الکترونیک وکسب مهارتهای کاربردی آن ، شناسایی برترین ارائه دهندگان  وسازمانهای موفق درارائه و تولید خدمات محتوایی روستاها و روانشناسی و پویایی بهبود تعاملات انسانی در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر اهداف این کنفرانس اعلام شده است.
براساس این گزارش، در این دفاتر ، یک میلیون و ۴۰۰ هزار حساب بانکی طی یکسال گذشته گشایش یافته و ۱۳۰ میلیارد تومان از طرف روستاییان در این حساب ها سپرده گذاری شده است.
علاوه بر ارایه خدمات الکترونیک، با راه اندازی این دفاتر از تردد بی مورد روستاییان به شهر جلوگیری می شود و زمینه رفت و آمد کاهش می یابد.
تا کنون هشت میلیون قبض آب و برق و گاز و تلفن در این دفاتر پرداخت شده که قبلا برای پرداخت آنها روستاییان باید به شهر مراجعه می کردند.
به گفته مسئولان هزینه سرمایه ای برای ایجاد هر دفتر را ۲۰میلیون تومان بوده و هزینه های جاری این دفاتر ماهانه ۷۰۰ هزار تومان است که تا زمان خودکفایی این دفاتر این هزینه توسط وزارت ارتباطات تامین می شود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا