گوشی تلفن همراه ارزان می شود

“سعید آزادگان” یکی از فعالان بازار به خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: سیر نزولی قیمت تمامی گوشی های تلفن همراه موجود که از چند ماه گذشته شروع شده است، همچنان ادامه دارد و با استمرار این روند احتمال کاهش قیمت این کالای ارتباطی در سطح بازار وجود دارد.وی افزود: تمامی گوشی های موجود در …

“سعید آزادگان” یکی از فعالان بازار به خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: سیر نزولی قیمت تمامی گوشی های تلفن همراه موجود که از چند ماه گذشته شروع شده است، همچنان ادامه دارد و با استمرار این روند احتمال کاهش قیمت این کالای ارتباطی در سطح بازار وجود دارد.
وی افزود: تمامی گوشی های موجود در بازار از جمله گارانتی دار و بدون گارانتی به دلیل افزایش عرضه با کاهش چشمگیر قیمت در سطح بازار تلفن همراه عرضه می شود.
یکی دیگر از فروشندگان در این باره گفت: افزایش عرضه انواع گوشی های تلفن همراه و کاهش نقدینگی مردم  از دلیل اصلی افت  گوشی های تلفن همراه بوه است.
وی افزود: یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت این کالای ارتباطی عرضه مدل‌های جدید توسط برندهای معروف به شمار می آید.
این فروشنده معتقد است: تعرفه ۲۵ درصدی واردات گوشی تلفن همراه باعث شده تا سهم اعظم بازار  از طریق قاچاق تامین شود.
به اعتقاد کارشناسان تنها اعمال تعرفه زیر ۱۰ درصدی می تواند منجر به کاهش قاچاق گوشی شود؛ در غیر این صورت با تعرفه های فعلی قاچاقچیان گوشی به کار خود ادامه خواهند داد.
تعرفه بالا وحضور کمرنگ نهادهای مرتبط با مبارزه با قاچاق گوشی در بازار تلفن همراه باعث شده است تا فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه همچنان رو به گسترش باشد؛ نبود اتحادیه یا صنف مختص تلفن همراه برای نظارت و ساماندهی بازار وعدم کنترل انبارهایی که مملو از گوشی های قاچاق هستند ازجمله دلایلی است که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه همچنان آشفته باشد.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا